Search page

Søket fant 55 resultater på 0.042 sekunder.

Søkeresultater

  1. Muntlig fremføring HMS

    Muntlig fremføring med power point HMS

    Helga-Marit Bolstad - 14.05.2013 12:31

  2. Tverrfaglig presentasjon fra verkstedet

    Elevene danner grupper på 2-3 personer for å lage en presentasjon av et maskinelement fra verkstedet. Fagene som skal representeres blir norsk, engelsk og dokumentasjon og kvalitet.

    Elevene velger selv hva de skal presentere, men det må være et produkt som er på verkstedet på den aktuelle skolen.

    De må ved hjelp av produktets bruksanvisning komme fram til hvordan produktet er bygget opp og hvordan det virker. Bruksanvisningen skal være på norsk (i følge norsk lov), men elevenes presentasjonen skal være på engelsk. Selve presentasjonen skal være på 3-5 min per person.

    0612hojo - 23.09.2013 14:52

  3. Lag din egen tegnefilm

    Dette er et tegnefilmprogram hvor elevene selv kan lage tegnefilmer på norsk og engelsk.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 13:22

  4. Creaza

    Et tegneserieprogram som kan brukes til masse i undervisningssammenheng. Programmet er gratis, og lett å lære.

    Borghild E. Hornnes - 26.09.2013 14:42

  5. Intervju: En fagarbeiders hverdag

    Elevene skal intervjue en av montørene/fagarbeiderne når de er ute i praksis.

    ansk9 - 11.02.2013 07:53

  6. En drittjobb

    Dette er tenkt som et dokumentasjonsprosjekt av en praktisk arbeidsoppgave, hvor norskfaget og bransjelære samarbeider. Utgangspunktet er et faktisk utført stykke jobb: En reparasjon av et kloakkrør. Men opplegget kan også tilpasses andre typer av arbeidsoppgaver.

    Her inngår alle de grunnleggende ferdigheter: Skriving, lesing, regning, muntlighet og digitale verktøy.

    Metode: Det er tenkt som et gruppearbeid og individuelt arbeid med veiledning underveis.

    Sluttproduktet blir en skriftlig rapport eller tilsvarende levert på Fronter, med både tekst og bilde.

    peto - 31.10.2013 13:17

  7. Korleis forklare elektronikk munnleg og skriftleg til Kari og Ola?

    Grunnleggande ferdigheter: Å kunne lese, uttrykke seg munnleg og skriftleg

    Opplegget inneheld mange ulike aktivitetar der programfaglærar og norsklæraren samarbeider.

    Sluttprodukt:

    1. Skriftleg tekst, frå gruppa, og ikkje-fagpersonar les han. «Kva forstår dei (ikkje)?»

    Faglærar i norsk og faglærar i programfaget vurderer, med karakter.

    Terese Kristin Aarsund Myklebust - 15.11.2013 19:02

  8. Svinn og kriminalitet

    Sikkerhetsfaget, økonomi, norsk og samfunnsfag. Dette opplegget inkluderer også faget samfunnsfag. Vi har valgt å ta med kompetansemål:

    • Analysere omfanget av ulike former for kriminalitet og overgrep og drøfte hvordan slike handlinger kan forebygges, og hvordan rettsstaten fungerer (udir)

    Turid V. Tveiten - 30.01.2014 14:31

  9. Livsstil og helse

    I dette tverrfaglige opplegget skal elevene arbeide i grupper (lære å samarbeide), og fordype seg i temaer rundt spesialkost. Produktene som skal vurderes er et skriftlig arbeide (resonnerende tekst) som skal presenteres for klassen (foredrag). Gruppene bør ikke ha flere enn fire medlemmer.

    johhus - 05.02.2014 14:38

  10. Sporing av rovdyr

    Tverrfaglig undervisningsoppleg i fagene prosjekt til fordypning-reindriftsfaget, kroppsøving og samfunnsfag.

    Mål: Lære å spore, gjenkjenne og registrere rovdyr i et reinbeiteområde

    ingrid.m gaup - 29.11.2013 15:23

  11. Fra skogen til havet eller Fra skogen til huset

    Elevene skal lage en PowerPoint-presentasjon om kjøkken- eller trebåtbygging. Presentasjonen skal blant annet inneholde valg av modell, materialvalg, oversikt over nødvendig utstyr og kostnadskalkyle.

    Læringsmål:

    rora0708 - 21.01.2014 13:28

  12. Rapport og presentasjon fra praksistid

    Dette undervisningsopplegget er laget i et samarbeid mellom programfaglærer på Kulde - og varmepumpeteknikk og norsklærer. Det er relatert til praksis og presentasjon av den. Det er en del av prosjekt til fordypning.

    susand - 27.03.2014 11:26

  13. Lag ein reklameannonse for linja di

    Elevane skal lage ein reklameannonse for yrkeslinja si. Målet er å få elevar på ungdomsskulen til å søkje på denne linja. Dette opplegget kan fungere fint som gruppearbeid.

    Grunnleggjande ferdigheiter:

    • å kunne uttrykkje seg munnleg
    • å kunne skrive
    • å kunne lese
    • å kunne bruke digitale verktøy

    Sluttprodukt: Sluttproduktet skal vere ein annonse. Denne kan til dømes vere ein plakat eller ei PowerPoint-side. Elevane skal til slutt presentere produktet og grunngi vala dei har gjort.

    Elinn Devold Myklebust - 23.04.2014 13:59

  14. En pakkereise - Reiseliv

    Yrkesdifferensiert oppgave

    Her følger undervisningsopplegg og selve oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:59

  15. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  16. Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH

    Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.

    lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15

  17. Tverrfaglig årsplan vg2 HFA og norsk

    Årsplan for tverrfaglig samarbeid vg2 Helsefagarbeiderfag og norsk.

    gerd.elisabeth.gellein@stfk.no - 10.02.2015 11:39

  18. Lage folder om eige yrkesfag

    Idé: Anny Koll og Kari Ousten

    Mål: Lage ein folder om eige yrkesfag der ein presenterer kva faget inneber, yrkesval og moglegheiter etter fullført utdanning

    Tid: 3 dobbelttimer

     

    Grunnleggende ferdigheter: Å kunne skrive, å kunne bruke digitale verktøy

    nina.larsen.ness@oppland.org - 14.05.2013 09:43

  19. KUBISME

    Dette er et stort, tverrfaglig undervisningsopplegg for elever på vg1 DH. Opplegget inneholder i tillegg til oppgaver knyttet til programfaget oppgaver i norsk, engelsk og matematikk.

    Eva Beate Dahle - 20.08.2013 12:32

  20. Yrkesretting av norsk på TIP: instruks skriftlig og muntlig

    Dette undervisningsopplegget bygger på skrivetrekanten fra skrivesenteret.no, hvor formål for skrivingen vektlegges mer enn i den typiske skoleskrivingen. Det faglige innholdet kan yrkesrettes og knyttes til praksis i verksted eller yrkesfaglig teori. Det er skriftlige ferdigheter som er vektlagt her, men det er ingenting i veien for at vurderingene også kan være muntlige.

    Torleif Sleveland - 09.02.2015 16:19

Pages