Search page

Søket fant 3 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Adaptasjon av eventyr: vi lager hørespill!

    Elevene skal velge seg ut et eventyr og utarbeide et manus til et hørespill. Elevene har fått en innføring i adaptasjon og sjangeren hørespill i forkant av arbeidet. Manuset skal godkjennes av faglærer før elevene setter i gang med å ta opp hørespillet. Det ferdige resultatet blir vurdert av faglærer og elevene.

    Læringsmål:

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 14:45

  2. Reklamekampanje

    Programfaglærere og norsk- og engelsklærere samarbeider om et reklameprosjekt for elever på medier og kommunikasjon. Etter en grundig gjennomgang av markedskommunikasjon i programfagtimene, skal elevene utarbeide en reklamekampanje for et fiktivt produkt. Elevene skal utarbeide en fremdriftsplan, en markedsplan, en spørreundersøkelse, "finne opp" et produkt, lage reklamekampanjen og deretter presentere produktet og kampanjen. Elevene jobber med dette både i programfagtimene og fellesfagstimene.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:48

  3. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18