Search page

Søket fant 5 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Skrive artikkel for SAS sitt magasin Scanorama

    Du skal skrive en sammensatt tekst med bilder og bildetekst for dette magasinet som skal tiltrekke seg turister til Alta. Teksten skal innholde tittel, innledning, hoveddel med tre avsnitt, der hvert avsnitt beskriver et tilbud til turister i Alta. Avslutt artikkelen med en konklusjon. Tenk på målgruppa når du lager denne teksten, hvordan du kan bruke språk og bilder fra Alta. Ta gjerne dine egne bilder.

    Bruk lenkene nedenfor som inspirasjon.

    2408soru - 18.02.2014 19:33

  2. Lage en salgsutstilling

    Elevene skal lage en salgsutstilling med bøker fra skolebiblioteket. De velger et knippe bøker som de lager salgsplakater og eventuelt annet salgsmateriell til (bokinnstikk, "magebelte"). For å lage en spennende utstilling må de tenke gjennom elementer og tekst på materiell, plassering og presentasjon, stoppeffekt, osv. 

    Opplegget er ment for programfaget markedsføring og salg i kombinasjon med norsk. De grunnleggende ferdighetene opplegget dekker er å kunne uttrykke seg skriftlig og å kunne bruke digitale verktøy.

     

    harall16@student.uia.no - 30.03.2017 19:50

  3. Poesi-kafé

    Hovedtema: "Hvordan tjene penger på poesi-kafé?"

    I opplegget planlegges og gjennomføres en poesi-kafé for elever på Vg1. Elevene står selv for innholdet og arrangementet. Elevene gjør økonomiske beregninger og vurderer hvorvidt det er mulig å tjene penger på en poesi-kafé. 

    Hildegunn Moland - 25.03.2015 10:42

  4. Service i arbeidslivet

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er temaet service i arbeidslivet. Elevene jobber med uformell skriving om temaet service og med relevante begreper i programfaget. De skal videre lytte til fagstoff knyttet til temaet, samt skrive en kreativ tekst med utgangspunkt i et romanutdrag, eventuelt et rollespill eller lage en digital historiefortelling.

    Målgruppe

    Norsk vg1 eller vg2 på service og samferdsel

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 04.12.2012 10:52

  5. Adaptasjon av eventyr: vi lager hørespill!

    Elevene skal velge seg ut et eventyr og utarbeide et manus til et hørespill. Elevene har fått en innføring i adaptasjon og sjangeren hørespill i forkant av arbeidet. Manuset skal godkjennes av faglærer før elevene setter i gang med å ta opp hørespillet. Det ferdige resultatet blir vurdert av faglærer og elevene.

    Læringsmål:

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 14:45