Search page

Søket fant 6 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Helter

    Velg deg en av disse heltetypene:

    • Den klassiske helten
    • Den litterære helten
    • Hverdagshelten
    • Anithelten

    Bruk photostory, moviemaker, power point presentasjon eller film til å presentere heltetypen du har valgt. Begrunn hvorfor personen du har valgt kan kalles en helt. Fortell hvorfor du valgte nettopp denne heltetypen.

    Arbeidet med temaet helter vil vurderes opp i mot muntlig karakter i norsk.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 13.05.2013 16:16

  2. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  3. Artikkel om samferdsel

    Tverrfaglig samarbeid mellom norsk og programfag på service og samferdsel, vg1.

    I denne oppgaven skal elevene skrive en resonnerende tekst, artikkel, om samferdsel.

     

    Oppgaven:

    «All varetransport i Norge bør foregå på jernbane.»

     Skriv en artikkel der du reflekterer over denne påstanden. Drøft fordeler og ulemper ved varetransport på jernbane med hensyn til samfunnsøkonomi, miljø og bedriftsøkonomi. 

     Anbefalt disposisjon:

    Overskrift (informativ eller fengende)

    Innledning

    asemo - 25.02.2015 12:49

  4. Eg er omvisaren dykkar i dag!

    Elevane jobbar tverrfagleg med å førebu ei omvising av ein attraksjon/sjåverdigheit i nærområdet for ei turistgruppe. Elevane jobbar med grunnleggjande ferdigheiter både i programfag, engelsk og norsk, samt konkrete læreplanmål i dei ulike faga. Elevane jobbar i grupper med å løyse oppgåva. Målet er å gi elevane øving i å planlegge og gjennomføre ei omvising for ei turistgruppe, og øve på kommunikasjon. Sluttproduktet vil vere ei reell omvising på engelsk, med tospråkleg brosjyre om attraksjonen/sjåverdigheiten samt blogginnlegg med evaluering og eigenvurdering.

    kribef - 10.06.2014 14:40

  5. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18

  6. Tverrfaglig filmprosjekt - Service og samferdsel

    Oppdraget går ut på at elevene skal lage en reklamefilm hvor de skal markedsføre Drammen vgs. Filmene skal kunne brukes under Åpen dag og ved foreldrebesøk for å fronte Service- og Samferdselslinja.

     

    • Elevene skal vurderes i kompetansemål innen norskfaget og markedsføringsfaget.
    • Elevene skal vise kompetanse i norsk skriftlig, muntlig, sammensatte tekster, reklame og IKT, samt programfaget markedsføring.

    Espen Solberg - 06.11.2013 15:19