Search page

Søket fant 4 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Yrkesretting av norsk på TIP: loggskriving

    Dette undervisningsopplegget bygger på skrivetrekanten fra skrivesenteret, hvor formål for skrivingen vektlegges (se fil og lenke under). Logger brukes ulikt i ulike bransjer: som nødvendig informasjon i skiftarbeid innen helsesektoren, og som grunnlag for arbeidsprosess og faktura i industri og håndverk.

    Undervisningsopplegget bør gå over 4-12 uker, ca 20-30 min ukentlig; resultatet blir bedre når man bruker mer tid på det. Alt faglig innhold kan yrkesrettes og knyttes til praksis i verksted eller yrkesfaglig teori.

    Torleif Sleveland - 09.02.2015 11:25

  2. Registrere avvik og utarbeide avviksrapporter. Tverrfaglig oppgave norsk/TIP

    Oppgave:  HMS – Avviksrapportering.

    FORSLAG TIL GJENNOMFØRING:

    Tidsbruk 2x 45 min.

    Oppgavens formål: Gi eleven forståelsen av viktigheten med HMS. Eleven skal bli kjent med skolens eget avvikssystem. Eleven skal minst skive et avvik, samt fremføre dette foran klassen. Fremføringen skjer etter elevens eget ønske.

    Norskdelen i denne oppgaven går ut på: Muntlig og skriftlig presentasjon, med mulighet for diskusjon. Innhente fagstoff, fokus på personvern.

    Elevoppgave:

    Julie Bjørnstad - 15.06.2015 09:41

  3. Rapport på Yrkesfag - omvendt undervisning

    Dette er ein video som er laga for å gje elevane oversyn over kva ein rapport på yrkesfag eigentleg er. Kva typar rapportar har vi og kva type rapport er nyttig i kva samanheng?

    Videoen er primært knytt mot faget Prosjekt til fordjuping og Norsk, men det er også lagt inn tilknyting til læreplanmål for programfaga på vg1 og vg2, for å syne den tverrfaglege samanhengen mellom rapport som sjanger og bruken av rapport i dei ulike fagområda.

    Siv Reidun - 14.11.2013 15:26

  4. Tverrfaglig arbeid med motorblokk

    Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.

    Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.

    Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20