Search page

Søket fant 12 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Helter

    Velg deg en av disse heltetypene:

    • Den klassiske helten
    • Den litterære helten
    • Hverdagshelten
    • Anithelten

    Bruk photostory, moviemaker, power point presentasjon eller film til å presentere heltetypen du har valgt. Begrunn hvorfor personen du har valgt kan kalles en helt. Fortell hvorfor du valgte nettopp denne heltetypen.

    Arbeidet med temaet helter vil vurderes opp i mot muntlig karakter i norsk.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 13.05.2013 16:16

  2. Valgte jeg rett da jeg begynte på Service og samferdsel?

    Tverrfaglig oppgave i 2 deler.

    Norsk og programfag og PTF.

    Gjøre seg kjent med yrkene som Service og samferdsel fører til, og søke jobb i praksis.

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 14:55

  3. En pakkereise - Reiseliv

    Yrkesdifferensiert oppgave

    Her følger undervisningsopplegg og selve oppgaven

    mette.larsen6@gmail.com - 02.12.2014 15:59

  4. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  5. Å selge en forretningsidé

    Undervisningsopplegget innebærer at elevene arbeider med forretningsidéen sin, både i tekstform og i bildefortelling (Photostory 3). Forretningsidéen som tekst inngår som deltekst i et større dynamisk kjernedokument kalt forretningsplan. Kjernedokumentet er hoveddokumentet der ulike fagtekster legges inn underveis gjennom hele vg1 SS.

    bjorgk - 10.04.2013 14:33

  6. Skrive artikkel for SAS sitt magasin Scanorama

    Du skal skrive en sammensatt tekst med bilder og bildetekst for dette magasinet som skal tiltrekke seg turister til Alta. Teksten skal innholde tittel, innledning, hoveddel med tre avsnitt, der hvert avsnitt beskriver et tilbud til turister i Alta. Avslutt artikkelen med en konklusjon. Tenk på målgruppa når du lager denne teksten, hvordan du kan bruke språk og bilder fra Alta. Ta gjerne dine egne bilder.

    Bruk lenkene nedenfor som inspirasjon.

    2408soru - 18.02.2014 19:33

  7. Lage en salgsutstilling

    Elevene skal lage en salgsutstilling med bøker fra skolebiblioteket. De velger et knippe bøker som de lager salgsplakater og eventuelt annet salgsmateriell til (bokinnstikk, "magebelte"). For å lage en spennende utstilling må de tenke gjennom elementer og tekst på materiell, plassering og presentasjon, stoppeffekt, osv. 

    Opplegget er ment for programfaget markedsføring og salg i kombinasjon med norsk. De grunnleggende ferdighetene opplegget dekker er å kunne uttrykke seg skriftlig og å kunne bruke digitale verktøy.

     

    harall16@student.uia.no - 30.03.2017 19:50

  8. Poesi-kafé

    Hovedtema: "Hvordan tjene penger på poesi-kafé?"

    I opplegget planlegges og gjennomføres en poesi-kafé for elever på Vg1. Elevene står selv for innholdet og arrangementet. Elevene gjør økonomiske beregninger og vurderer hvorvidt det er mulig å tjene penger på en poesi-kafé. 

    Hildegunn Moland - 25.03.2015 10:42

  9. Forslag til årsplan_fag og IKT_Service og samferdsel VG1

    Denne filen inneholder et forslag til årsplan med fokus på IKT på service og samferdsel, vg1. Planen er laget av lærerne på service og samferdsel på THVS i Vestfold.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 14:44

  10. Foredrag med PowerPoint om sosiale medier

    Lærere i programfaget kommunikasjon og service og norsklærer samarbeider om et felles undervisningsopplegg, der elevene skal utarbeide en presentasjon med bruk av PowerPoint. I programfagtimene har elevene fått en grundig innføring i bruk av PowerPoint, mens i norsktimene har de jobbet med muntlige ferdigheter. Elevene holder presentasjonen både for norsklærer og programfaglærer. Det settes to karakterer, en karakter i programfag og en i norsk.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 06.03.2013 16:14

  11. Adaptasjon av eventyr: vi lager hørespill!

    Elevene skal velge seg ut et eventyr og utarbeide et manus til et hørespill. Elevene har fått en innføring i adaptasjon og sjangeren hørespill i forkant av arbeidet. Manuset skal godkjennes av faglærer før elevene setter i gang med å ta opp hørespillet. Det ferdige resultatet blir vurdert av faglærer og elevene.

    Læringsmål:

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 14:45

  12. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18