Search page

Søket fant 14 resultater på 0.059 sekunder.

Søkeresultater

  1. Vurderingskriterier- muntlig framføring

    Reklame

    Skjema med vurderingskriterier til muntlig presentasjon og analyse av reklame.

    Linn Økland - 14.05.2013 12:50

  2. Muntlig presentasjon av utdanningsprogram

    Muntlig presentasjon av utdanningsprogram.

    Elevene skal lage en muntlig presentasjon hvor de skal presentere sitt eget utdanningsprogram fra vg1 til bestått fagbrev. I tillegg skal de formidle yrkesmuligheter og hvilke muligheter de har når det gjelder høyere utdanning innen sitt fagfelt. Avslutningsvis skal de presentere et arbeid de har gjort på verksted inneværende skoleår.

    Målgruppe er ungdomsskoleelever og presentasjonen skal vare i 10-12 minutt.

    Linn Økland - 09.01.2014 09:53

  3. Forslag til FYR-jobbing

    Her er noen forslag til FYR-jobbing i klasserommet, blant annet hvordan planlegge undervisning med elevene.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 14.05.2013 09:10

  4. Tverrfaglig undervisningsopplegg norsk, samfunnsfag og markedsføring

    Drammen videregående skole har siden 2011 hatt et opplegg i midtimen som kalles "Mat for hjernen". Opplegget går ut på at de elevene som ønsker det, kan høre et foredrag og være deltakere i en debatt etterpå. Flere kontroversielle emner har vært representert. Dette opplegget som er lagt ut her, er knyttet til 100-årsjubileet for kvinners stemmerett i Norge og handler om å bruke stemmeretten og det å være i minoritet eller majoritet. Opplegget kan brukes om mange emner.

    Lærer - 06.11.2013 16:13

  5. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  6. Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH

    Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.

    lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15

  7. Tverrfaglig årsplan vg2 HFA og norsk

    Årsplan for tverrfaglig samarbeid vg2 Helsefagarbeiderfag og norsk.

    gerd.elisabeth.gellein@stfk.no - 10.02.2015 11:39

  8. Instruksjon Restaurant og matfag, tverrfaglig, muntlig

    Elever instruerer innen tekniker, maskiner, rengjøring m.m., muntlig framføring norsk

    baard007@gmail.com - 10.02.2015 10:26

  9. Muntlig presentasjon. Mat- og kulturmøter

    Dette er en todelt oppgave (presentasjon og brosjyre) i forbindelse med kulturmøter. Elevene jobber parvis (eller individuelt). Oppgaven er å fordype seg i en utenlandsk rett og informere om denne for klassen. Målet kan være å bl kjent med matkultur og spisevaner i et annet land, og hvordan denne retten/tilberedningen er mottatt i Norge. Kan være et ønske at elevene jobber med en forholdsvis "ny"/nyintrodusert matrett i Norge(forrett, middagsrett, lunsjrett eller dessert).

    carly - 27.03.2014 11:46

  10. Inkluderende samfunn

    Elevoppgave: En presentasjon med tema kulturmøte/- konflikt. Samarbeid mellom norsk og helse- og oppvekstfag.

    carly - 13.10.2015 15:55

  11. Tverrfaglig samarbeid om barnebøker

    Tverrfaglig samarbeid om billedbøker for barn mellom norskfaget og programfag på barne- og ungdomsarbeiderfag. Går over to uker.

    elst1@vaf.no - 29.10.2015 10:12

  12. Godalen videregående skole leser

    Godalen videregeånde skole leser. (Her kan man enkelt endre navn på skole.)

    Dette undervisningsopplegget brukes på vg1-elever rett før eller etter høstferien. Elevene tar i bruk ulike lesestrategier som de senere kan bruke i undervisningssituasjoner eller lignende. Undervisningsopplegget har fokus på før-, under- og etterlesingsstrategier.

    Linn Økland - 13.05.2013 14:39

  13. Presentasjon

    Presentasjon/instruksjon har jeg brukt både i klasserommet og på verkstedet. Det passer godt til første muntlige oppgave.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 14.05.2013 12:00

  14. BryllupsfestenDH

    Øving på de grunnleggende ferdighetene:

    Elevene skal trene på å uttrykke seg muntlig og skriftlig om estetikk, design og produksjonsprosesser med kunder, kolleger, leverandører og andre samarbeidspartnere. Det innebærer videre bruk av fagspråk, formidling av egne meninger og deltakelse i faglige diskusjoner. Elevene skal trene på å innhente informasjon, eksperimentere med form, farge og komposisjon, utvikle og produsere håndverksprodukter og tjenester.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 14.05.2013 12:29