Search page

Søket fant 13 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. Rapport fra utplassering i bedrift

    Rapportmal

    Et forslag til hvordan en rapport kan settes opp med forklaring til de enkelt innholdsdelene. Den kan brukes i alle programområder, og kan fungere som stillas til alle elever.

    Delt av Heidi Henriksen, Godalen videregående skole, Rogaland

    Linn Økland - 14.05.2013 11:20

  2. Arbeidsulykker

    Arbeidsulykker

    Dette undervisningsopplegget er lagt opp til selvstendig arbeid.

    På forhånd er det en fordel at programfaglærer har gjennomgått HMS med elevene på verksted eller lignende, og satt elevene inn i emnet. Det vil gjøre elevene bedre rustet til å jobbe med oppgavene.

    Norsklærer bør på forhånd ha gjennomgått sjangeren fortelling.

    Undervisningsopplegget inneholder flere ulike oppgavetyper

    Linn Økland - 14.05.2013 12:19

  3. Tverrfaglig undervisningsopplegg norsk, samfunnsfag og markedsføring

    Drammen videregående skole har siden 2011 hatt et opplegg i midtimen som kalles "Mat for hjernen". Opplegget går ut på at de elevene som ønsker det, kan høre et foredrag og være deltakere i en debatt etterpå. Flere kontroversielle emner har vært representert. Dette opplegget som er lagt ut her, er knyttet til 100-årsjubileet for kvinners stemmerett i Norge og handler om å bruke stemmeretten og det å være i minoritet eller majoritet. Opplegget kan brukes om mange emner.

    Lærer - 06.11.2013 16:13

  4. Nynorskstilens sjekkliste

    Dette er ei lita sjekkliste der elevane blir minna om enkle ting dei kan gjere for å betre språket i nynorskteksten sin. Lista bør delast ut saman med skriveoppgåva og levertast inn i etterkant.

    Roy-Olav T. Øien - 20.02.2014 13:18

  5. Norskstilens sjekkliste

    Dette er ei lita sjekkliste der elevane blir minna om enkle ting dei kan gjere for å betre språket i teksten sin. Lista bør delast ut saman med skriveoppgåva og levertast inn i etterkant.

    Roy-Olav T. Øien - 20.02.2014 12:57

  6. Informasjonsbrosjyre om brukernes rettigheter

    Tverrfaglig undervisningsopplegg i norsk og salg- og servicefag som kan brukes på både Vg1- og Vg2 nivå.

    tonjes - 18.12.2013 10:57

  7. Tverrfaglig årsplan vg2 HFA og norsk

    Årsplan for tverrfaglig samarbeid vg2 Helsefagarbeiderfag og norsk.

    gerd.elisabeth.gellein@stfk.no - 10.02.2015 11:39

  8. Muntlig presentasjon. Mat- og kulturmøter

    Dette er en todelt oppgave (presentasjon og brosjyre) i forbindelse med kulturmøter. Elevene jobber parvis (eller individuelt). Oppgaven er å fordype seg i en utenlandsk rett og informere om denne for klassen. Målet kan være å bl kjent med matkultur og spisevaner i et annet land, og hvordan denne retten/tilberedningen er mottatt i Norge. Kan være et ønske at elevene jobber med en forholdsvis "ny"/nyintrodusert matrett i Norge(forrett, middagsrett, lunsjrett eller dessert).

    carly - 27.03.2014 11:46

  9. Norsk: om film for Ny Giv-elever

    Et arbeidshefte om film for faglig svake elever og oppgaver til filmen "Robin Hood"

    Inger-Kristin Larsen Vie - 07.12.2011 10:52

  10. Verktøykjennskap

    Oppgave for å bli kjent med verktøy som vi finner i verksted.

    harald.bang@skole.rogfk.no - 09.02.2016 08:58

  11. Oppskrift - artikkel

    Dette er en oppskrift/ mal elevene kan bruke til å skrive artikkel. Temaet for artikkelen kan selvfølgelig endres.

    Linn Økland

    FYR- koordinator, Godalen videregående skole

    Rogaland

    Linn Økland - 11.06.2013 09:28

  12. Arbeidsplan, norsk og produksjon

    Utfylling av arbeidsplan er noe elevene må gjøre når de avlegger fagprøve i de fleste fag.

    aslek16@student.uia.no - 30.03.2017 18:50

  13. BryllupsfestenDH

    Øving på de grunnleggende ferdighetene:

    Elevene skal trene på å uttrykke seg muntlig og skriftlig om estetikk, design og produksjonsprosesser med kunder, kolleger, leverandører og andre samarbeidspartnere. Det innebærer videre bruk av fagspråk, formidling av egne meninger og deltakelse i faglige diskusjoner. Elevene skal trene på å innhente informasjon, eksperimentere med form, farge og komposisjon, utvikle og produsere håndverksprodukter og tjenester.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 14.05.2013 12:29