Search page

Søket fant 3 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. Yrkesutøveren og helse, arbeidsstillinger

    Elevene skal observere og dokumentere egen og andres sitte- eller arbeidsstillinger.

    De skal deretter forklare hvordan man kan bedre sitte- eller arbeidsstilling og forklare hvordan dette kan påvirke helsen.

    Vedlegg inneholder konkrete oppgaver til elevene.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 14:28

  2. Drage av resirkulert materiale

    Elevene skal lage en drage av materialer de finner hjemme, og som har vært brukt før. Målet med dragebyggingen, er at elevene selv skal ha produsert et produkt av gjenvinningsmaterialer før de planlegger en aktivitet. 

    Deretter skal elevene i helsefag lage en aktivitet for en selvvalgt gruppe, hvor hovedfokus er resirkulasjon og å bruke gjenbruksmaterialer. Om elevene velger å bruke drage eller lage en ny aktvitet er opp til dem.

    Tove Gustafsson - 29.10.2014 11:48

  3. Forbuksvalg og avfallshåndtering

    Elevene skal velge mellom ulike aktuelle, fremtidige, arbeidsplasser, eks apotek, hudpleiesalong, barnehage etc.

    Elevene skal velge å undersøke to av punktene for hvordan arbeidsplassen tar seg av:

    - Miljømerking

    - Spesialavfall

    - Renslighet/hygiene

    - Engangsemballasje

    - Avfallssortering

    - Mat (innkjøp - kasting, kortreist - langreist)

    Etter observasjon komme med tiltak/forslag til forbedring innenfor ett av områdene

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 11:10