Search page

Søket fant 5 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Drage av resirkulert materiale

    Elevene skal lage en drage av materialer de finner hjemme, og som har vært brukt før. Målet med dragebyggingen, er at elevene selv skal ha produsert et produkt av gjenvinningsmaterialer før de planlegger en aktivitet. 

    Deretter skal elevene i helsefag lage en aktivitet for en selvvalgt gruppe, hvor hovedfokus er resirkulasjon og å bruke gjenbruksmaterialer. Om elevene velger å bruke drage eller lage en ny aktvitet er opp til dem.

    Tove Gustafsson - 29.10.2014 11:48

  2. Forbuksvalg og avfallshåndtering

    Elevene skal velge mellom ulike aktuelle, fremtidige, arbeidsplasser, eks apotek, hudpleiesalong, barnehage etc.

    Elevene skal velge å undersøke to av punktene for hvordan arbeidsplassen tar seg av:

    - Miljømerking

    - Spesialavfall

    - Renslighet/hygiene

    - Engangsemballasje

    - Avfallssortering

    - Mat (innkjøp - kasting, kortreist - langreist)

    Etter observasjon komme med tiltak/forslag til forbedring innenfor ett av områdene

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 11:10

  3. Elevøvelse: Vi tester hudpleieprodukter.

    Elevøvelse der elevene tester hudpleieprodukter de bruker. Naturfagøvelsen knyttes opp som et ledd i et større tverrfaglig prosjekt (Norsk, programfaget helsefremmende og naturfag).

    Mette Sunde Kleive - 05.02.2014 16:15

  4. Eigne forbruksval

    Ei gruppeoppgåve der elevane skal læra om eigne forbruksval og om ulike materialtypar dei finn på verkstaden.

    Solveig M Bergo Nielsen - 29.12.2013 16:35

  5. Bybygging - Klasseoppgave om velferdsstaten. Helsefremmende Arbeid, Yrkesutøvelse, Kommunikasjon/samhandling, Naturfag, Norsk muntlig

                                                        Undervisningsopplegg

    Tittel på undervisningsoppgaven: Bybygging

    Fag:
    Naturfag, Yrkesutøvelse

    Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon/samhandling og norsk muntlig

    Nivå:
    VG 1

    Tidsbruk:

    ida.oddvin.andersen@nfk.no - 28.05.2015 13:19