Search page

Søket fant 74 resultater på 0.093 sekunder.

Søkeresultater

  1. The Digestive System

    Elevane jobbar tverrfagleg med fordøyingssystemet. Dei lærer vokabular knytt til tema samt bruk av ordbok. Vokabularet dei tileignar seg skal dei bl.a. nytte når dei skal skrive ein faktatekst om fordøyingssystemet. Dei øvar dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving.

    kribef - 14.05.2013 11:10

  2. Visit a wiseman - work experience

    This is a lesson based on a cooperative learning structure from Spencer Kagan and Jette Stenlev. It is to be used after work experience for students to share and reflect on their experiences. It predominantly involves oral work but can also be completed with the group producing a short text.

    Bronia Hamilton - 15.10.2013 11:08

  3. Planning activites for different age groups

    Dette er eit undervisningsopplegg for VG1 Helse- og oppvekstfag, der elevane skal planlegge aktivitetar og måltid for ulike aldersgrupper. Elevane skal presentere dette som ei munnleg framføring. Målet med opplegget er at elevane skal nytte yrkesfagleg kunnskap, øve munnlege dugleikar og gi ein presentasjon av eit yrkesfagleg emne. Elevane får med dette opplegget ei øving i munnleg engelsk, det å halde ei framføring og å presentere eit yrkesfagrelatert emne.

    kribef - 30.10.2012 13:00

  4. Children`s wellbeing, en storyline

    Lisbeth Andersland - 13.05.2013 18:03

  5. Word bank, human body

    Word bank

    We will focus on:

    • Making a wordbank and a wallpaper.
    • The basic anatomic words.

    2 English lessons with the wallpaper and 1-2 lessons before working with the wallpaper to make sure the students are familiar with the basic words.

    How do we do it?

    1205hoel - 31.10.2013 13:14

  6. Florence Nightingale and the history of health care

    Elevene lærer hovedtrekk ved vår medisinske historie. De lærer å sette ord på hva Florence Nightingale er kjent for, og hvordan hun har vært med på å forandre helsearbeidets historie.

    Fotograf: Evert A Duyckinick. Lisens: CC-public domain

    Janne Midttun Hedemann - 06.11.2013 21:57

  7. Eating disorders

    Elevene lærer hva en spiseforstyrrelse er. De presenterer det de har lært gjennom en powerpoint i klasserommet.

    Janne Midttun Hedemann - 07.11.2013 09:49

  8. Jobs and tools in Health and Social Care

    Learning objectives: At the end of the lesson students will:

    • Learn, understand and use words related to jobs in Social and Health Care
    • (optional) learn the elements of short story
    • (optional) learn how to write a short story
    • (optional) learn how to self-evaluate own progress in learning English words/short story elements

    Irina Pattaeva - 19.02.2014 14:37

  9. In Sickness and Health. Vocational education programme: Health and social care

    Students choose a disease they want to present. Afterwards, they collect information, interview people ( e.g. patients, friends or family)

    Next, they make a short film or PowerPoint-presentation.

    During this activity students practise reading, speaking, writing as well as numerical and digital skills.

    Eventually, the final product is presented in class.

    Each person can self-evaluate himself/herself but it is possible to ask peers to evaluate each other too.

    The set of criteria for evaluation is provided in the file.

    Tatjana Berg - 16.12.2013 14:01

  10. Make an Oral Presentation - First Aid

    Emne: To save a life. Make an Oral Presentation.

    Content:

    • Safety in health work.
    • Language and Communication.
    • Using words and expressions to do with the human body.

    Learning aims:

    • Making an oral presentation
    • Safety in health work
    • Using words and expressions to do with the human body
    • Knowledge about HMS – Health, Safety and Environment (First Aid) at school/work

    ginarn - 08.01.2014 09:49

  11. Write a Report from your Work Placement

    The student should be able to write a report from her/his work placement this term.

    Læringsmål: Bruke relevante ord og uttrykk /fagterminologi innenfor fagengelsken

    • Kommunisere om arbeidet knyttet til arbeidsplassen.
    • Sosial kompetanse i samhandling med andre mennesker.
    • Vurdere og tolke ulike beregninger (matte) ifm med måltider (også drikke) tilpasset den enkelte bruker.
    • Forstå viktigheten av god psykisk og fysisk helse innenfor helsearbeiderfaget (kroppsøving).

    ginarn - 08.01.2014 11:27

  12. Typisk Norsk - barnehage og skole

    Students choose an age group at childcare (1 years old, two year olds, etc.) and prepare information about this age group. They will research and use their experiences from work practice to prepare a presentation about what is typical Norwegian for children in their chosen age group.

    Bronia Hamilton - 18.11.2014 15:30

  13. Kindergarten – Meal Plan

    • Elevene skal lage en ukes-meny for en barnehage.
    • De må kunne utforme den skriftlig på en oversiktlig og lettforståelig måte.
    • Gjennom arbeidet skal elevene sette seg inn i kriterier for hva som er sunn og helsebringende mat og ut i fra dette kunne grunngi matvalgene de gjør

    Eating  Cake

     

    Jan Espen Andresen - 20.02.2015 13:53

  14. Plan and make an international lunch

    Students will make lunch based on recipes from a randomly chosen country. Countries are drawn before the students plan a meal. We have allocated 8 hours, split in 2 parts. The first part is planning, while the second part is the execution. The task will focus on written and oral skills, as well as the ability to convert measurements.

    inghau - 14.04.2015 10:56

  15. Plan an English lesson for 1st graders

    Students will plan a 15-30 minute lesson in basic English for 1st graders (6 year olds). Students will have to decide the best way to teach their chosen topic. They will be asked to write a plan for the lesson, as well as their reasons for the choices they made. The lessons may be carried out in practise as well, either in an actual 1st grade class/kindergarden or within their own class with the rest of the students playing 1st graders.

    inghau - 14.04.2015 11:17

  16. Edgar Poe`s Gothic Fiction (Collaborative Learning)

    Students practise different basic skills by watching two animations, taking notes, writing a Gothic Story and recording it with sound effects.

     

    Tatjana Berg - 30.04.2015 11:23

  17. Indigenous Literature: Butterflies

    A lesson plan for working with Patricia Grace's Butterflies focussing on cultural differences and understanding. This is particularly related to the following competency goal from Kommunikasjon og Samhandling: grunngi og vurdere eigne haldningar og veremåtar når omsorg og utvikling hos brukaren er målet, uavhengig av kultur, religion, livsførsel og funksjonsnivå hos den andre

    Goal: Students will gain an understanding of different cultures value different things and that this can lead to misunderstandings when cultures meet.

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 09:54

  18. Health care in the USA

    This is a longer term project with both a written and oral assesment available.

    Students will gain an understanding of how Health Care is organised in the USA, the values behind this and how it affects the society.

    Resources for the following elements are available here:

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 11:37

  19. Let them grow! Healthcare, childhood and youth development

    Opplegget er tilpasset elever med individuelle opplæringsplaner og som er i grupper med redusert elevtall (maks. 8). Opplegget fokuserer på leseforståelse av relevant tekst om hvordan barn utvikler seg det første leveåret. Opplegget øver arbeid med ord og begreper innenfor emnet og hvordan disse defineres.

    Bilde: FlickrCC

    Svein Anders Kvellestad - 22.05.2013 09:45

  20. Confidentiality as an Ethical Problem - Healthcare, Childhood and Youth Development

    Et tverrfaglig opplegg (engelsk, kommunikasjon og samhandling og yrkesutøving) for helse og oppvekstfag om etikk med taushetsplikt som utgangspunkt. Elevene skal lære å diskutere et etisk problem på en systematisk måte der de anvender et metodeskjema. Opplegget øver muntlige og kommunikative ferdigheter. Elevene jobber i grupper og skal presentere resultatet for klassen. Medelevene deltar i evalueringen av presentasjonen. Metodikken i dette opplegget er overførbar til andre aktuelle etiske problemstillinger på helse- og oppvekstfag.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 14:36

Pages