Search page

Søket fant 10 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. "Grisen" av Saabye Christensen

    GRISEN AV LARS SAABYE CHRISTENSEN

    Fokus på:

    • spenningskurve

    • høydepunkt

    • konsentrasjon

    • systematisering av ytre handling

    • konflikter i det flerkulturelle samfunn

    • helsefag: håndtering av kulturkonflikter på arbeidsplassen

    inghja - 30.04.2013 12:41

  2. Dramatisering av novellen "Bundet til et tre i skogen" av Karin Sveen

    Dramatisering av novellen "Bundet til et tre i skogen" av Karin Sveen.

    Novellen handler om en liten gutt og jente som går tur i skogen. Etter en stund kommer de to store guttene, Åge og Lyder. Novellens høydepunkt er når Åge og Lyder tar gutten med makt, kler av han, binder han fast til en maurtue og tisser på han.

    Novellen er enkel å dramatisere i klasserommet, og har et tema som engasjerer elevene.

    Temaene (oppvekst, mobbing) passer for alle programområder, men kanskje spesielt for helse og oppvekst.

    Grete Aune - 24.04.2014 13:30

  3. Tverrfaglig årsplan vg2 HFA og norsk

    Årsplan for tverrfaglig samarbeid vg2 Helsefagarbeiderfag og norsk.

    gerd.elisabeth.gellein@stfk.no - 10.02.2015 11:39

  4. Blodspor BAKIR AHMETHODZIC

    Mål:

    • Lesing av novelle
    • Bevisstgjøring omkring flyktingebarn fra krigsrammede områder

    inghja - 13.05.2013 17:36

  5. Bybygging - Klasseoppgave om velferdsstaten. Helsefremmende Arbeid, Yrkesutøvelse, Kommunikasjon/samhandling, Naturfag, Norsk muntlig

                                                        Undervisningsopplegg

    Tittel på undervisningsoppgaven: Bybygging

    Fag:
    Naturfag, Yrkesutøvelse

    Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon/samhandling og norsk muntlig

    Nivå:
    VG 1

    Tidsbruk:

    ida.oddvin.andersen@nfk.no - 28.05.2015 13:19

  6. Debatt - Den kvinnelige anatomi

    Elevene skal være kjent med teori om debatt. Undervisningsopplegget benytter et skriftlig debattinnlegg fra Marta Breen og et debattprogram fra NRK. Sluttproduktet skal være et skriftlig debattinnlegg.

    marbaa1 - 27.03.2014 12:50

  7. Lyrikk som inngang til helsefaglige emner

    Undervisningsopplegget har som mål at elevene skal gjenkjenne språklige virkemidler i lyrikksjangeren, og å reflektere over helsefaglige emner som depresjon og kommunikasjon rundt toleranse og rasisme via et sammensatt uttrykksmiddel. Gjennom en undersøkelse av to utvalgte sanglåter, lærer elevene å uttrykke seg muntlig og skriftlig om språklige og rytmiske virkemidler brukt i låtene, og hvordan disse danner språklige og musikalske metaforer og sammenlikninger om helsefaglige emner som depresjon og sorg, emner som det i mange tilfeller kan settes ord på via lyrikkens billedlige kvaliteter.

    meta5@vaf.no - 04.05.2015 10:41

  8. Rus blant ungdom

    I dette prosjektet skal elevene utforske temaet rus blant ungdom, både i et psykologisk, kulturelt og sosialt perspektiv. Her vil årsakene til - og følgene av - rusavhengighet stå sentralt. Elevene skal lære å analysere og anvende fagteori og litteratur. De skal lære ulike skriveroller, både utforskende og faktabaserte.

    Foto: HASTYWORDS, pixabay.com / Lisens: Public Domain

    Julie Bjørnstad - 10.09.2015 14:20

  9. Tverrfaglig samarbeid om barnebøker

    Tverrfaglig samarbeid om billedbøker for barn mellom norskfaget og programfag på barne- og ungdomsarbeiderfag. Går over to uker.

    elst1@vaf.no - 29.10.2015 10:12

  10. Sorg, savn og krise

    Tverrfaglig undervisningsopplegg for norsk og barne- og ungdomsarbeider. Kan også overføres til helse- og omsorgsarbeider vg2. Opplegget tar for seg forskjellige måter å håndtere sorgreaksjoner hos barn.

    helwin@vgs.nfk.no - 19.10.2015 09:07