Search page

Søket fant 7 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Innleveringsoppgave i norsk og helse- og oppvekstfag

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er temaet prosessorientert skriving av fagartikkel med innhold fra helse- og oppvekstfaget. Det er en fordel hvis elevene har kjennskap til temaet på forhånd gjennom for eksempel diskusjoner og lesing av relevant litteratur. Den prosessorienterte skrivingen kan gjerne innledes med et arbeid med en modelltekst, slik at elevene får kjennskap til hva som forventes av innholdet i en fagartikkel og selve sjangeren fagartikkel. Teksten skrives i to utkast med lærerrespons midtveis.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.12.2012 10:30

  2. Helseopplysningskampanje

    Et undervisningsopplegg om reklame. Elevene skal lage en helseopplysningskampanje.

    ada.brathen.oye@oppland.org - 09.12.2014 10:55

  3. Artikkeloppgave om livsstilssykdom

    Av Synne Granshagen og Stine Maria Ändresen

    FYR-undervisningsopplegg

    Tema: sakprosa

    Sjanger: Artikkel

    Samarbeid med Helse og oppvekst.

    Tidsramme: 4 norsktimer

    Grunnleggende ferdigheter: Å kunne uttrykkje seg munnleg og skriftleg i helse- og oppvekstfag inneber å kommunisere med andre menneske. Evna til kommunikasjon er avgjerande i møte med menneske i ulike livssituasjonar.

    nina.larsen.ness@oppland.org - 13.05.2013 17:21

  4. Debatt - Den kvinnelige anatomi

    Elevene skal være kjent med teori om debatt. Undervisningsopplegget benytter et skriftlig debattinnlegg fra Marta Breen og et debattprogram fra NRK. Sluttproduktet skal være et skriftlig debattinnlegg.

    marbaa1 - 27.03.2014 12:50

  5. Reklameprosjekt i norsk og helse- og oppvekstfag

    Dette er et reklameprosjekt som lett kan knyttes opp mot flere yrkesfag.

    I løpet av 4-6 undervisningstimer - pluss hjemmearbeid - skal elevene produsere og presentere analyse av en reklame som kan knyttes opp mot helsefagene, i tillegg til å produsere en egen reklameplakat der de reklamerer for et lignende produkt. Det vil legges stor vekt på evne til å kjennetegne og gjenskape forskjellige virkemidler.

    Vurdering: muntlig

    liv.r.stenberg@gmail.com - 03.12.2014 14:59

  6. Helsefag og norsk. Foredrag knytt til reklame for eit produkt innan helse, kosthald eller livsstil

    Eit foredrag som skal ta utgangspunkt i ein reklamefilm eller trykt reklame som reklamerer for eit produkt som kan knytast til helse, livsstil og/eller kosthald.

    Ein må vise at ein kan tenkje ktitisk om produktet og måten det vert reklamert for produktet på.

    Undervegs i arbeidet må ein må truleg bruke ulike kjelder, og her bør ein vise til kjelder også undervegs i foredraget i tillegg til kjeldelista til slutt.

    Foredraget skal vurderast etter fagleg innhald både i programfaget og i norskfaget. Norskfaget kan i tillegg vurdere oppsett og sjølve framføringa.

    brinor - 25.04.2013 10:24

  7. Reklamefilm. Helsefremmende og norsk

    Dette er en oppgave hvor elevene skal reflektere over kostholdsinformasjon, reklame og markedsføringsmetoder ved selv å lage en reklame, samt et refleksjonsnotat. Elevene fikk bruke helsefagtimene og norsktimene én uke til å forberede seg.

    Michael Nyland - 06.11.2013 23:09