Search page

Søket fant 5 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Vanskelige ord - Helse- og oppvekstfag - NDLA

    Yrkessituasjon, Oppgave: Tomas og Albulena diskuterer ord som beskriver funksjonsnedsettelser. Ord er ikke nøytrale. Hvilke ord vi velger å bruke, varierer med hvor vi kommer fra, hvem vi er, og hvem vi snakker med. Hvilke ord bruker du? - Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon, FF, har laget en liste med ord de mener kan anbefales, og ord de mener vi ikke bør bruke. Her er listen: -

    Trine Merethe Paulsen - 11.10.2014 11:36

  2. 3 undervisningsopplegg i programfagene yrke, kommunikasjon og samhandling og helse (VG1)

    3 undervisningsopplegg i programfagene yrke, kommunikasjon og samhandling og helse (VG1)

    Anniken Solfjeld Pedersen - 23.04.2013 11:38

  3. Å skrive refleksjonsnotat

    I denne oppgaven skal elevene lære å reflektere over en praktisk arbeidsoppgave innenfor helse og oppvekstfag. De skriver refleksjonsnotat hvor de reflekterer over stressituasjoner, fysiske og emosjonelle belastninger. Eleven skal også begrunne valg av framgangsmåte og samarbeidet med andre. 

    Bilde: Maskot, NTB Scanpix / Lisens: CC by-nc-sa

    Se vedlagt fil.

    Julie Bjørnstad - 10.09.2015 13:51

  4. Inkluderende samfunn

    Elevoppgave: En presentasjon med tema kulturmøte/- konflikt. Samarbeid mellom norsk og helse- og oppvekstfag.

    carly - 13.10.2015 15:55

  5. Enkel retorikk til muntlig fremføring

    Elevene skal lære seg retoriske grunnregler til bruk når de forbereder og gjennomfører muntlige fremlegg som foredrag og tale. Læringsmål: Elevene skal lære seg å snakke fritt, ikke lese opp. De skal også lære seg å ta i bruk det de har lært, ikke gjenfortelle.

    Grunnleggende ferdigheter: Å kunne uttrykke seg muntlig, å kunne uttrykke seg skriftlig, å kunne lese

    nina.larsen.ness@oppland.org - 13.05.2013 17:57