Search page

Søket fant 38 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Jobs and tools in Health and Social Care

    Learning objectives: At the end of the lesson students will:

    • Learn, understand and use words related to jobs in Social and Health Care
    • (optional) learn the elements of short story
    • (optional) learn how to write a short story
    • (optional) learn how to self-evaluate own progress in learning English words/short story elements

    Irina Pattaeva - 19.02.2014 14:37

  2. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  3. Typisk Norsk - barnehage og skole

    Students choose an age group at childcare (1 years old, two year olds, etc.) and prepare information about this age group. They will research and use their experiences from work practice to prepare a presentation about what is typical Norwegian for children in their chosen age group.

    Bronia Hamilton - 18.11.2014 15:30

  4. Plan and make an international lunch

    Students will make lunch based on recipes from a randomly chosen country. Countries are drawn before the students plan a meal. We have allocated 8 hours, split in 2 parts. The first part is planning, while the second part is the execution. The task will focus on written and oral skills, as well as the ability to convert measurements.

    inghau - 14.04.2015 10:56

  5. Plan an English lesson for 1st graders

    Students will plan a 15-30 minute lesson in basic English for 1st graders (6 year olds). Students will have to decide the best way to teach their chosen topic. They will be asked to write a plan for the lesson, as well as their reasons for the choices they made. The lessons may be carried out in practise as well, either in an actual 1st grade class/kindergarden or within their own class with the rest of the students playing 1st graders.

    inghau - 14.04.2015 11:17

  6. Relate Your Experiences From Work Placement (PTF) in English

    Dette er et undervisningsopplegg der elevene kan bruke sine kunnskaper fra praksisperioden i både norsk- og engelskfaget. Det er lagt opp til skriftlig vurdering i norsk og muntlig vurdering i engelsk. Varigheten kan tilpasses.

    liv.r.stenberg@gmail.com - 18.11.2014 15:53

  7. Indigenous Literature: Butterflies

    A lesson plan for working with Patricia Grace's Butterflies focussing on cultural differences and understanding. This is particularly related to the following competency goal from Kommunikasjon og Samhandling: grunngi og vurdere eigne haldningar og veremåtar når omsorg og utvikling hos brukaren er målet, uavhengig av kultur, religion, livsførsel og funksjonsnivå hos den andre

    Goal: Students will gain an understanding of different cultures value different things and that this can lead to misunderstandings when cultures meet.

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 09:54

  8. First Aid - Healthcare, Childhood and Youth Development

    In this teaching project the pupils choose a first aid case as a starting point for their work. They work in groups of three and have to make a list of words that they will need in order to describe and act out their case. The main focus is on oral competence, but they will also make a detailed desription in writing of how to treat an injured person.

    Ideas for peer assessment and follow-up activities are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 16:38

  9. We Care! Vocational Education: Health and Social Care

    Students study 2 cases, write 2 dialogues and then practice the dialogues (small groups/pairs).

    Basic skills: reading, talking, writing.

    Tatjana Berg - 13.11.2013 10:34

  10. English in The Kitchen

    Emne: Et sunt måltid. Tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og HO Helsefremmende arbeid.

    Elevene skal sette sammen et treretters, sunt måltid for ungdom. De skal finne oppskrifter på norsk og oversette dem til engelsk. Printes ut og brukes under matlagingen på kjøkkenet.

    Læringsmål:

    ginarn - 27.12.2013 16:13

  11. Working with picture books

    Differensiert skriveoppgåve som tek for seg biletbøker. Elevane jobbar med kvar si biletbok og ser på korleis bilete og tekst er brukt, farge, uttrykksmåtar og balanse mellom tekst og bilete. Oppgåva dekkjer dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving. Sluttproduktet er ein analysetekst.

    kribef - 13.05.2013 17:12

  12. Physical activity and quality of life

    På hvilken måte kan fysisk aktivitet bedre livskvalitet? Elevene jobber med skriftlig eller muntlig presentasjon om emnet. De velger selv ut hvilken gruppe de har lyst til å fokusere på, f.eks. eldre, funksjonshemmede, barn eller andre. Sluttproduktet kan enten være å levere inn en skriftlig tekst, eller de kan ha en muntlig presentasjon. Evt kan de avslutningsvis gi en demonstrasjon til resten av klassen av hvordan en type fysisk aktivitet kan foregå.

    Grunnleggende ferdigheter er lese, skrive, snakke, og digitale ferdigheter.

    Ellen B Tuvsjøen - 06.11.2013 15:38

  13. Role play - At the hospital

    Dette er et rollespill der elevene kan jobbe to og to. Den ene eleven er pasient på et sykehus, den andre eleven er sykepleier. Målet med dette opplegget er at elevene skal bruke og lære relevante ord og uttrykk som trengs når de har en engelskspråklig pasient.

    Janne Midttun Hedemann - 06.11.2013 15:35

  14. Tea & Sandwiches

    Opplegget har en hoveddel innenfor kulturkunnskap/mat i UK, hvor vi lager og serverer te og tradisjonelle, små sandwicher. Maten merkes med ingredienser etter at vi har diskutert forskjellige dietter. Oppskriftene er beregnet på 8 små biter, og kan brukes som omgjøringsoppgaver (matematikk). Innøving av fraser i forbindelse med servering av te hører også med. Til avslutning skal elevene skrive en rapport hvor de gjør rede for prosessen, gir en egen vurdering og foreslår forbedringer.

    valm - 11.12.2013 15:03

  15. Typhoid Mary

    Undervisningsopplegget handlar Typhoid Mary, smitte og hygiene. Opplegget er knytt til ein nyhendeartikkel om Typhoid Mary. Elevane jobbar med teksten og får slik øva leseferdigheitene. I arbeid med teksten og oppgåvene får elevane øva vokabular og leseforståing. I diskusjonar om teksten og tema den tek opp øver elevane munnleg kommunikasjon. Opplegget er meint som ein klasseromsaktivitet, og har ingen formell vurdering. Opplegget passar best for elevar med middels til god leseferdigheit og -forståing. 

    Lisens : CC-by-2.0

    kribef - 21.01.2015 12:53

  16. Bend It Like Beckham - kultur, verdier og holdninger

    Opplegget er tverrfaglig mellom fagene Kommunikasjon og Samhandling og engelsk. Gjennom filmen Bend it Like Beckham skal elevene sette seg inn i andres situasjon, diskutere kultur, kulturkollisjoner, verdier, fordommer, etiske dilemma.

    Vurderingssituasjonene er muntlige.

    inghau - 18.11.2014 15:42

  17. The Human Body

    Learning objectives: At the end of the lesson students will:

    • Learn and use body parts-idioms

    Irina Pattaeva - 19.02.2014 14:51

  18. Health and nutrition

    Tverrfagleg opplegg HO og engelsk

    pernille.sordal@t-fk.no - 13.10.2015 16:17

  19. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  20. Teens and sex

    Føraktivitet: diskutere temaet hvor elevene får finne ord som kan være aktuelle for prosjektet og det aktuelle temaet. F.eks: prevensjon, overgrep, seksuell trakassering, etikk, moral, grensesetting, debut.(de kan jobbe i par, grupper, rotasjon etc.) oppsummering på tavlen til slutt.

    Oppgave:
    TEENS AND SEX

    Stine Pettersen - 13.10.2015 15:31

Pages