Search page

Søket fant 20 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. The Digestive System

    Elevane jobbar tverrfagleg med fordøyingssystemet. Dei lærer vokabular knytt til tema samt bruk av ordbok. Vokabularet dei tileignar seg skal dei bl.a. nytte når dei skal skrive ein faktatekst om fordøyingssystemet. Dei øvar dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving.

    kribef - 14.05.2013 11:10

  2. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  3. Plan an English lesson for 1st graders

    Students will plan a 15-30 minute lesson in basic English for 1st graders (6 year olds). Students will have to decide the best way to teach their chosen topic. They will be asked to write a plan for the lesson, as well as their reasons for the choices they made. The lessons may be carried out in practise as well, either in an actual 1st grade class/kindergarden or within their own class with the rest of the students playing 1st graders.

    inghau - 14.04.2015 11:17

  4. Health care in the USA

    This is a longer term project with both a written and oral assesment available.

    Students will gain an understanding of how Health Care is organised in the USA, the values behind this and how it affects the society.

    Resources for the following elements are available here:

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 11:37

  5. First Aid - Healthcare, Childhood and Youth Development

    In this teaching project the pupils choose a first aid case as a starting point for their work. They work in groups of three and have to make a list of words that they will need in order to describe and act out their case. The main focus is on oral competence, but they will also make a detailed desription in writing of how to treat an injured person.

    Ideas for peer assessment and follow-up activities are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 16:38

  6. Run and Read - Healthcare, childhood and youth development

    Dette undervisningsopplegget er godt egnet som innledning til et større tema, for eksempel dokumentasjon av opplæring i praksisfeltet. Opplegget viser hvordan man kan bruke aktiviteten Løpediktat . Elevene skal samarbeid om å lese, huske, si, lytte, skrive en tekst. Opplegget øver både muntlige og skriftlige ferdigheter og har klar overføringsverdi til andre programområder.

    Svein Anders Kvellestad - 24.10.2013 15:26

  7. Physical activity and quality of life

    På hvilken måte kan fysisk aktivitet bedre livskvalitet? Elevene jobber med skriftlig eller muntlig presentasjon om emnet. De velger selv ut hvilken gruppe de har lyst til å fokusere på, f.eks. eldre, funksjonshemmede, barn eller andre. Sluttproduktet kan enten være å levere inn en skriftlig tekst, eller de kan ha en muntlig presentasjon. Evt kan de avslutningsvis gi en demonstrasjon til resten av klassen av hvordan en type fysisk aktivitet kan foregå.

    Grunnleggende ferdigheter er lese, skrive, snakke, og digitale ferdigheter.

    Ellen B Tuvsjøen - 06.11.2013 15:38

  8. Ide til undervisningsopplegg vg1 HO Tema: Konflikthåndtering som en del av barneoppdragelse i Norge og UK

    Ide til undervisningsopplegg vg1 HO

     

    Tema: Konflikthåndtering som en del av barneoppdragelse i Norge og UK

     

    Mål:

     

    • gjere greie for, og gi døme på kva haldningar, verdiar og menneskesyn er, med utgangspunkt i ulike psykologiske perspektiv
    • drøfte og prøve ut ulike modellar for konflikthandtering
    • Drøfte kultur og samfunnsforhold i flere engelskspråklige land
    • Fordype seg i et faglig emne innenfor eget utdanningsprogram, og presentere dette

     

     

    Læremål:

    soelvia@vfk.no - 18.11.2014 15:32

  9. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  10. Creative story writing using equipment relating to the health and childcare professions

    The students are divided into groups and each group has to select a number of items from a bag using the lucky dip approach. They then have to write a story which involves themselves as the characters, together with the items that they have chosen. The aim is to develop skills in a number of areas: group work, creative thinking, creative writing at the same time as learning key words that the students will use in their future professions. It also presents an opportunity to discuss working in a multicultural society. The students think it's a fun activity too.

    alison.jones.rod@hfk.no - 27.10.2015 14:17

  11. Working as a paramedic

    You have chosen to study to become a paramedic. In this task you will explore different sides to the profession. How to become one, what to expect while working as a paramedic and the challenges and rewards you might face in your future professional life.  Below you will find a suggested recipe on what to include in this task. You may change the order of the different posts if you want, but remember to include all the relevant information.

     

    Lisa Stornes - 16.11.2015 18:27

  12. Running a kindergarten

    You have chosen to study to become a children-and-youth worker. One of the work areas you should be familiar with is childcare.

    In this task you have been given the opportunity to run a kindergarten for a full week. You are responsible for all the activities, staff and children who belong to your kindergarten and must plan and describe this week.

    Lisa Stornes - 16.11.2015 16:09

  13. Storyline - Nusery (Barnehagen) and Health Centre

    Storyline is a learning strategy, first introduced in Scotland in 1965, which has spread throughout the rest of Europe. Initially developed in primary school-settings its use has spread to secondary schools and further education colleges. In Norway it has been used at all three school levels. It is largely student-driven, activating oral and written skills. It requires group work with a high degree of cooperation needed. Students write up individually based upon group-decided criteria. The grand finale is a role-play, but this is optional.

    alison.jones.rod@hfk.no - 31.08.2015 11:53

  14. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

  15. Creating a Brochure

    Elevene fremstiller en brosjyre, her med informasjon till elever i årskurs 10 som skal velge skole til neste år. Elevene lær og jobber med Publisher og andre digitale verktøy, lær genrer innenfor norsk og oversetter siden brosjyren til engelsk.

    stina.ericsson@hedmark.org - 01.03.2016 14:23

  16. Kosthold - lage et måltid

    Dette er et opplegg hvor man tar utgangspunkt i at elevene lager et måltid i programfaget og at elevene jobber videre med dette i engelsk og naturfag. (Gjerne norsk også, selv om vi ikke har tatt med det her.)

    Anja Saxebøl - 15.03.2016 10:56

  17. Yrkesrettet engelsk og kommunikasjon for hudpleie Vg2

    Dette er et undervisningopplegg som utspiller seg over en gitt periode.

    Elevene skal lære seg fag- og serviceuttrykk på engelsk.

    Elevene skal øve seg med hverandre og kun prate engelsk i praksissituasjonene i hudpleiesalongen.

    ingerw13@student.uia.no - 01.03.2016 19:49

  18. Advertising in English Speaking Countries: Possible Health Consequences

    The first stage of this task aims to explore the influence of advertising on a person's health, by considering the possible health consequences resulting from a specific food choice. It's a joint project between Vg1 English and Vg1 HO. The students are presented with two adverts from an English-speaking country, selected by the teachers, one of which features a healthy food choice and another of which features an unhealthy food choice. Each student will be given their own two adverts. The students will go on to produce a written assignment based on these two designated adverts.

    alison.jones.rod@hfk.no - 18.11.2015 14:34

  19. Breast is Best

    Elevene skal jobbe i gruppe og lage en poster, brosjyre (på papir eller digitalt) eller web-presentasjon på engelsk om fordelene ved amming. Sluttproduktet skal brukes av den lokale helsestasjonen, som er avhengig av å kommunisere på engelsk med en del av brukerne. Gruppeprosjektet krever både muntlige, skriftlige (ev. digitale) og kommunikative ferdigheter. Metodikken vil bli kommentert under læringsaktiviteter.

    Svein Anders Kvellestad - 12.11.2012 11:31

  20. Children`s wellbeing, en storyline

    Lisbeth Andersland - 13.05.2013 18:03