Search page

Søket fant 58 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. The Digestive System

    Elevane jobbar tverrfagleg med fordøyingssystemet. Dei lærer vokabular knytt til tema samt bruk av ordbok. Vokabularet dei tileignar seg skal dei bl.a. nytte når dei skal skrive ein faktatekst om fordøyingssystemet. Dei øvar dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving.

    kribef - 14.05.2013 11:10

  2. Word Search Puzzles

    Ei nettside som har mange word puzzles (nokre har mange ord, andre færre). Mange av puslekryssa er relaterte til generelle engelskspråklege tema, men mange er også nyttige innanfor yrkesretta engelsk (t.d. Computer Jargon, Tools, Restaurant etc.). Det er løysingsforslag til alle puslekryssa. Skroll ned på sida, og finn det du treng!

    kribef - 31.07.2013 10:22

  3. The Human Body

    Her finner du en oversikt over og kort informasjon om de ulike systemene i kroppen og hvilke kroppsdeler og organer som hører til det enkelte systemet.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.10.2012 10:16

  4. The Human Body, comprehension - Drag and Drop

    Her kan du teste kunskapen din om menneskekroppen i en interaktiv oppgave.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.10.2012 10:23

  5. Planning activites for different age groups

    Dette er eit undervisningsopplegg for VG1 Helse- og oppvekstfag, der elevane skal planlegge aktivitetar og måltid for ulike aldersgrupper. Elevane skal presentere dette som ei munnleg framføring. Målet med opplegget er at elevane skal nytte yrkesfagleg kunnskap, øve munnlege dugleikar og gi ein presentasjon av eit yrkesfagleg emne. Elevane får med dette opplegget ei øving i munnleg engelsk, det å halde ei framføring og å presentere eit yrkesfagrelatert emne.

    kribef - 30.10.2012 13:00

  6. Word bank, human body

    Word bank

    We will focus on:

    • Making a wordbank and a wallpaper.
    • The basic anatomic words.

    2 English lessons with the wallpaper and 1-2 lessons before working with the wallpaper to make sure the students are familiar with the basic words.

    How do we do it?

    1205hoel - 31.10.2013 13:14

  7. Florence Nightingale and the history of health care

    Elevene lærer hovedtrekk ved vår medisinske historie. De lærer å sette ord på hva Florence Nightingale er kjent for, og hvordan hun har vært med på å forandre helsearbeidets historie.

    Fotograf: Evert A Duyckinick. Lisens: CC-public domain

    Janne Midttun Hedemann - 06.11.2013 21:57

  8. Eating disorders

    Elevene lærer hva en spiseforstyrrelse er. De presenterer det de har lært gjennom en powerpoint i klasserommet.

    Janne Midttun Hedemann - 07.11.2013 09:49

  9. Supernanny

    To undervisningsopplegg av liknende karakter. Oppgavene er varierte, og temaet er barneoppdragelse i Norge, Storbritannia og USA. Tidsbruk avhenger av klasse, men fra 3-6 timer avhengig av nivå.

    Supernanny VG1 har oppgaver som også dekker kompetansemål i programfag knyttet til lek og aktivitet.

    Supernanny VG2 har oppgaver som kan være eksamensforberedende.

    1702jeso - 21.02.2014 11:34

  10. In Sickness and Health. Vocational education programme: Health and social care

    Students choose a disease they want to present. Afterwards, they collect information, interview people ( e.g. patients, friends or family)

    Next, they make a short film or PowerPoint-presentation.

    During this activity students practise reading, speaking, writing as well as numerical and digital skills.

    Eventually, the final product is presented in class.

    Each person can self-evaluate himself/herself but it is possible to ask peers to evaluate each other too.

    The set of criteria for evaluation is provided in the file.

    Tatjana Berg - 16.12.2013 14:01

  11. Make an Oral Presentation - First Aid

    Emne: To save a life. Make an Oral Presentation.

    Content:

    • Safety in health work.
    • Language and Communication.
    • Using words and expressions to do with the human body.

    Learning aims:

    • Making an oral presentation
    • Safety in health work
    • Using words and expressions to do with the human body
    • Knowledge about HMS – Health, Safety and Environment (First Aid) at school/work

    ginarn - 08.01.2014 09:49

  12. Write a Report from your Work Placement

    The student should be able to write a report from her/his work placement this term.

    Læringsmål: Bruke relevante ord og uttrykk /fagterminologi innenfor fagengelsken

    • Kommunisere om arbeidet knyttet til arbeidsplassen.
    • Sosial kompetanse i samhandling med andre mennesker.
    • Vurdere og tolke ulike beregninger (matte) ifm med måltider (også drikke) tilpasset den enkelte bruker.
    • Forstå viktigheten av god psykisk og fysisk helse innenfor helsearbeiderfaget (kroppsøving).

    ginarn - 08.01.2014 11:27

  13. Cholera in Papua New Guinea | Global Education

    The link targets reasons for cholera, treatment and prevention. The topic can be used as an interdisciplinary project. Students improve reading, understanding, listening and speaking skills (e.g. class discussion). The link below is a set of video clips focused on water-based diseases.

    (http://www.worldvision.com.au/resources/SchoolResources/PNGResource.aspx?id=792ec31e-5acc-41ad-8974-0c97d295cbfa)

    Tatjana Berg - 14.05.2014 09:27

  14. Everyday First Aid | British Red Cross

    The British Red Cross wants to help you feel confident and willing to give first aid. This site makes it easy to learn the skills you’ll need to treat a range of injuries and illnesses.

    Tatjana Berg - 15.05.2014 21:35

  15. Kindergarten – Meal Plan

    • Elevene skal lage en ukes-meny for en barnehage.
    • De må kunne utforme den skriftlig på en oversiktlig og lettforståelig måte.
    • Gjennom arbeidet skal elevene sette seg inn i kriterier for hva som er sunn og helsebringende mat og ut i fra dette kunne grunngi matvalgene de gjør

    Eating  Cake

     

    Jan Espen Andresen - 20.02.2015 13:53

  16. Plan and make an international lunch

    Students will make lunch based on recipes from a randomly chosen country. Countries are drawn before the students plan a meal. We have allocated 8 hours, split in 2 parts. The first part is planning, while the second part is the execution. The task will focus on written and oral skills, as well as the ability to convert measurements.

    inghau - 14.04.2015 10:56

  17. Plan an English lesson for 1st graders

    Students will plan a 15-30 minute lesson in basic English for 1st graders (6 year olds). Students will have to decide the best way to teach their chosen topic. They will be asked to write a plan for the lesson, as well as their reasons for the choices they made. The lessons may be carried out in practise as well, either in an actual 1st grade class/kindergarden or within their own class with the rest of the students playing 1st graders.

    inghau - 14.04.2015 11:17

  18. Health and Safety in Hairdressing - NDLA

    A hairdresser's hands are his/her most important «equipment» and therefore hairdressers should take proper precautions to protect them from the water and chemicals which are used in their job. These can cause a serious skin irritation called dermatitis. Can you name some of the hair products used by hairdressers which could cause irritation? Different tasks about the topic are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 22.02.2013 14:22

  19. Health care in the USA

    This is a longer term project with both a written and oral assesment available.

    Students will gain an understanding of how Health Care is organised in the USA, the values behind this and how it affects the society.

    Resources for the following elements are available here:

    Bronia Hamilton - 14.05.2013 11:37

  20. Confidentiality as an Ethical Problem - Healthcare, Childhood and Youth Development

    Et tverrfaglig opplegg (engelsk, kommunikasjon og samhandling og yrkesutøving) for helse og oppvekstfag om etikk med taushetsplikt som utgangspunkt. Elevene skal lære å diskutere et etisk problem på en systematisk måte der de anvender et metodeskjema. Opplegget øver muntlige og kommunikative ferdigheter. Elevene jobber i grupper og skal presentere resultatet for klassen. Medelevene deltar i evalueringen av presentasjonen. Metodikken i dette opplegget er overførbar til andre aktuelle etiske problemstillinger på helse- og oppvekstfag.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 14:36

Pages