Search page

Søket fant 11 resultater på 0.062 sekunder.

Søkeresultater

  1. Run and Read - Healthcare, childhood and youth development

    Dette undervisningsopplegget er godt egnet som innledning til et større tema, for eksempel dokumentasjon av opplæring i praksisfeltet. Opplegget viser hvordan man kan bruke aktiviteten Løpediktat . Elevene skal samarbeid om å lese, huske, si, lytte, skrive en tekst. Opplegget øver både muntlige og skriftlige ferdigheter og har klar overføringsverdi til andre programområder.

    Svein Anders Kvellestad - 24.10.2013 15:26

  2. Role play for Helse, Barn og ungdom og Mediekommunikasjon and Tip electro VG2

    Role play for Mediekommunikasjon, helsefag, barn og ungdom and TIP El

    kaenes - 27.03.2014 13:51

  3. Run and Read

    Elevene samarbeider om å lese, huske, si, lytte og skrive en tekst. Opplegget øver både muntlige, skriftlige og kommunkikative aktiviteter. Dette undervisningsopplegget er godt egnet som innledning til et større tema, for eksempel dokumentasjon av opplæring i praksisfeltet/prosjekt til fordypning. Finn en kort engelsk tekst om et tema innen barne- og ungdomsarbeiderfaget. Forslag: hygiene, måltid, beskrivelse av barne- og ungdomsarbeid. Teksten bør være på 6 - 15 linjer.

     

    inger-margrethe.el - 11.09.2013 15:33

  4. Social competance/social skills (ikke ferdig)

    Innhold:

    Cooperation with children in your future occupation; for instance kindergarden

     

    Læringsmål:

    Forstå barn

    Kommunisere med barn og deres foreldre på engelsk:

    Kunne disse begrepene

    Cooperation with children- samhandling mellom barn

    Responsibility=Ansvar

    Assertiveness=Selvhevdelse

    Self-control=Selvkontroll

    Emphaty=empati

    Beeing happy/joyful/playful= lek, glede, humør

     

    Grunnleggende ferdigheter:

    Lese

    IKT

    skjerven2@hotmail.com - 13.10.2015 14:47

  5. Running a kindergarten

    You have chosen to study to become a children-and-youth worker. One of the work areas you should be familiar with is childcare.

    In this task you have been given the opportunity to run a kindergarten for a full week. You are responsible for all the activities, staff and children who belong to your kindergarten and must plan and describe this week.

    Lisa Stornes - 16.11.2015 16:09

  6. Storyline - Nusery (Barnehagen) and Health Centre

    Storyline is a learning strategy, first introduced in Scotland in 1965, which has spread throughout the rest of Europe. Initially developed in primary school-settings its use has spread to secondary schools and further education colleges. In Norway it has been used at all three school levels. It is largely student-driven, activating oral and written skills. It requires group work with a high degree of cooperation needed. Students write up individually based upon group-decided criteria. The grand finale is a role-play, but this is optional.

    alison.jones.rod@hfk.no - 31.08.2015 11:53

  7. Fields of study in medicine

    Drag and drop task where you can match a field of medicine with what it focuses on.

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 17:35

  8. Ambulance Paramedic Report

    What is expected of student: Report writing and Powerpoint presentation of incident with pictures and diagrams.

     

    spiwe.thandabani.ronning@skole.rogfk.no - 08.02.2016 16:40

  9. Helse- og oppvekstfag - vocabulary

    Drag the matching words to the Norwegian word

    ingridta@vfk.no - 09.02.2015 16:04

  10. Yrkesrettet engelsk og kommunikasjon for hudpleie Vg2

    Dette er et undervisningopplegg som utspiller seg over en gitt periode.

    Elevene skal lære seg fag- og serviceuttrykk på engelsk.

    Elevene skal øve seg med hverandre og kun prate engelsk i praksissituasjonene i hudpleiesalongen.

    ingerw13@student.uia.no - 01.03.2016 19:49

  11. Læreplanar Helse- og oppvekstfag

    Dette heftet samlar kompetansemåla til helse- og oppvekstfag Vg1, barne- og ungdomsarbeidarfag Vg2 og helsearbeiderfag Vg2. Det kan lette arbeidet med FYR, særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan vere relevante.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 14:15