Search page
Søket fant 12 resultater på 0.055 sekunder.
Søkeresultater
-
VG2 hudpleie - lage sammensatt tekst
Yrkesretting på VG2 hudpleie med utgangspunkt i tekster fra programfagene. Ta utgangspunkt i læreboka i hudpleie, og finn tekster der som er relevante for temaene:
1. Kosmetiske operasjoner
2. Hårfjerning
3. Menn og velvære
Anniken Solfjeld Pedersen - 23.03.2013 12:48
-
"Grisen" av Saabye Christensen
GRISEN AV LARS SAABYE CHRISTENSEN
Fokus på:
-
spenningskurve
-
høydepunkt
-
konsentrasjon
-
systematisering av ytre handling
-
konflikter i det flerkulturelle samfunn
-
helsefag: håndtering av kulturkonflikter på arbeidsplassen
inghja - 30.04.2013 12:41
-
-
Observasjonsnotat fra praksis
Det er viktig at skriveopplæringen på yrkesfag er yrkesrettet og relevant for elevene. For å motivere elevene til skriving, må skrivingen være meningsfylt. Den skriftlige kommunikasjonen i yrket er viktig, og noe de må forholde seg til hver eneste dag. I tillegg er observasjon en viktig del av yrket, og noe elevene må trene på. Dette gjør dem i stand til å kartlegge behov hos brukere.
Charlotte Sem Birkeli - 16.12.2013 14:11
-
Bybygging - Klasseoppgave om velferdsstaten. Helsefremmende Arbeid, Yrkesutøvelse, Kommunikasjon/samhandling, Naturfag, Norsk muntlig
Undervisningsopplegg
Tittel på undervisningsoppgaven: Bybygging
Fag:
Naturfag, YrkesutøvelseHelsefremmende arbeid, Kommunikasjon/samhandling og norsk muntlig
Nivå:
VG 1Tidsbruk:
ida.oddvin.andersen@nfk.no - 28.05.2015 13:19
-
Debatt - Den kvinnelige anatomi
Elevene skal være kjent med teori om debatt. Undervisningsopplegget benytter et skriftlig debattinnlegg fra Marta Breen og et debattprogram fra NRK. Sluttproduktet skal være et skriftlig debattinnlegg.
marbaa1 - 27.03.2014 12:50
-
Undervisningsopplegg om forelskelse
Formålet er å arbeide med tema som omhandler nære relasjoner mellom ungdom. Dette tema egner seg til å utforske og forstå egne følelser. Forelskelse kan inspirere elevene til å skrive på en utviklende måte og forstå hva følelser er og gjør med dem. Elevene skal fokusere både på ytre aktivitet og indre følelser ved fenomenet forelskelse.
Foto: Kristin Bøhle / Lisens: Cc-by-sa
Julie Bjørnstad - 09.09.2015 14:35
-
Verdier og eventyr
Elevene skal arbeide aktivt med holdninger, verdier og idealer gjennom å lese eventyr. Formålet er at de skal reflektere bevisst over handlinger, væremåter, dialog og typer i eventyret. Prosjektet er et forebyggende, holdningsskapende arbeid, og i den forbindelse skal elevene studere egen rolle i gruppa. Gruppesamarbeid er en aktiv form for læring der verdier og holdninger spilles ut verbalt, ikke-verbalt, emosjonelt og mentalt.
Julie Bjørnstad - 09.09.2015 14:50
-
Grenser i relasjonene
I dette prosjektet skal elevene utforske grensene i relasjonene, både fysiske, psykologiske og verbale grenser. Formålet er at de skal bruke egne erfaringer og kunnskap i møte med litterære tekster og psykologisk teori, for å tilegne seg kunnskap om grensene i menneskelige relasjoner.
Foto: Sira Anamwong / freedigitalphotos.net
Julie Bjørnstad - 09.09.2015 15:01
-
Rus blant ungdom
I dette prosjektet skal elevene utforske temaet rus blant ungdom, både i et psykologisk, kulturelt og sosialt perspektiv. Her vil årsakene til - og følgene av - rusavhengighet stå sentralt. Elevene skal lære å analysere og anvende fagteori og litteratur. De skal lære ulike skriveroller, både utforskende og faktabaserte.
Foto: HASTYWORDS, pixabay.com / Lisens: Public Domain
Julie Bjørnstad - 10.09.2015 14:20
-
Inkluderende samfunn
Elevoppgave: En presentasjon med tema kulturmøte/- konflikt. Samarbeid mellom norsk og helse- og oppvekstfag.
carly - 13.10.2015 15:55
-
Bastøy - et undervisningsopplegg
Tema: Barneoppdragelse og behandling av ungdomskriminelle; før og nå
Dette undervisningsopplegget kan brukes tverrfaglig norsk/programfag VG2 barne- og ungdomsarbeider, eller bare separat i norskfaget.
Tekstutdrag fra midt på side 89: "Disiplinen var beinhard.... til http://www.nb.no/nbsok/nb/101c77e337054cfabe1d6c72f47ee3d8?index=1#89
Anniken Solfjeld Pedersen - 06.03.2013 15:54
-
Vær varsom-plakaten!
Dette undervisningsopplegget dreier seg om hvilke forhåndsregler man må ta når man skriver om offentlig kjente personer og det å legge ut informasjon om andre mennesker i det offentlige rom. Hensikten med opplegget er å gjøre elevene mer bevisste de uskrevne og skrevne normene og reglene som gjelder både privatpersoner og offentlige personer på nett og i andre mediekanaler.
Foto: Corbis, NTB/Scanpix. CC-by-sa
Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 12:39