Search page

Søket fant 4 resultater på 0.053 sekunder.

Søkeresultater

  1. Verdier og eventyr

    Elevene skal arbeide aktivt med holdninger, verdier og idealer gjennom å lese eventyr. Formålet er at de skal reflektere bevisst over handlinger, væremåter, dialog og typer i eventyret. Prosjektet er et forebyggende, holdningsskapende arbeid, og i den forbindelse skal elevene studere egen rolle i gruppa.  Gruppesamarbeid er en aktiv form for læring der verdier og holdninger spilles ut verbalt, ikke-verbalt, emosjonelt og mentalt. 

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 14:50

  2. Rus blant ungdom

    I dette prosjektet skal elevene utforske temaet rus blant ungdom, både i et psykologisk, kulturelt og sosialt perspektiv. Her vil årsakene til - og følgene av - rusavhengighet stå sentralt. Elevene skal lære å analysere og anvende fagteori og litteratur. De skal lære ulike skriveroller, både utforskende og faktabaserte.

    Foto: HASTYWORDS, pixabay.com / Lisens: Public Domain

    Julie Bjørnstad - 10.09.2015 14:20

  3. Inkluderende samfunn

    Elevoppgave: En presentasjon med tema kulturmøte/- konflikt. Samarbeid mellom norsk og helse- og oppvekstfag.

    carly - 13.10.2015 15:55

  4. «Garderobe for en reise» av Vigdis Stokkelien

    Novellen «Garderobe for en reise» blir i dette undervisningsopplegget brukt som «starter» til emnet «Omsorg ved livets slutt». Dette er en god inngangsport for å skape motivasjon og etisk refleksjon til videre arbeid og omsorg for pasienter og pårørende. Fortellingen belyser mange etiske dilemma, både profesjonsmessige og mellommenneskelige.

    Novellen står i Nettopp norsk vg2.

    Grunnleggende ferdigheter:

    Terese Kristin Aarsund Myklebust - 13.09.2013 09:06