Search page

Søket fant 5 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Dramatisering av novellen "Bundet til et tre i skogen" av Karin Sveen

    Dramatisering av novellen "Bundet til et tre i skogen" av Karin Sveen.

    Novellen handler om en liten gutt og jente som går tur i skogen. Etter en stund kommer de to store guttene, Åge og Lyder. Novellens høydepunkt er når Åge og Lyder tar gutten med makt, kler av han, binder han fast til en maurtue og tisser på han.

    Novellen er enkel å dramatisere i klasserommet, og har et tema som engasjerer elevene.

    Temaene (oppvekst, mobbing) passer for alle programområder, men kanskje spesielt for helse og oppvekst.

    Grete Aune - 24.04.2014 13:30

  2. Tverrfaglig samarbeid om barnebøker

    Tverrfaglig samarbeid om billedbøker for barn mellom norskfaget og programfag på barne- og ungdomsarbeiderfag. Går over to uker.

    elst1@vaf.no - 29.10.2015 10:12

  3. Sorg, savn og krise

    Tverrfaglig undervisningsopplegg for norsk og barne- og ungdomsarbeider. Kan også overføres til helse- og omsorgsarbeider vg2. Opplegget tar for seg forskjellige måter å håndtere sorgreaksjoner hos barn.

    helwin@vgs.nfk.no - 19.10.2015 09:07

  4. English Course for Adults/Young Learners

    This is a project where the students of the 2nd year in Upper Secondary School practise their English through teaching, at the same time as they meet their future profession (Kindergarten or elderly people). The students plan and perform an English course for children or elderly people, and as they brainstorm and bring up their ideas of how to perform the course its content, they also practise their skills from other subjects; here Norsk and Helse- og Oppvekstfag.

    stina.ericsson@hedmark.org - 01.03.2016 13:55

  5. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18