Search page

Søket fant 7 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Personlig søknad til læreplass

    Tverrfaglig samarbeid med norsk og helse- og oppvekstfag hvor elevene skal trene på det å ringe på en jobb, skrive søknad og CV, og forberede seg på et jobbintervju hvor de vil være lærlinger.

    Tekstene skal lagres på hjemmeområdet og være reelle dokumenter som de skal benytte våren på vg2 i forbindelse med søknad på læreplass. Opplegget kan også være et godt utgangspunkt for å lære arkivering av dokumenter og bevisstgjøring av viktigheten av å ha gode rutiner slik at de finner tidligere produserte dokumenter.

    Tomas Bjørnstad - 06.11.2013 10:18

  2. Tverrfaglig årsplan vg2 HFA og norsk

    Årsplan for tverrfaglig samarbeid vg2 Helsefagarbeiderfag og norsk.

    gerd.elisabeth.gellein@stfk.no - 10.02.2015 11:39

  3. Barns oppvekst i dag og på 1800-tallet

    Læringssamarbeidet tar utgangspunkt i barns oppvekst og liv i dag og på 1800-tallet. Elevene bruker fagkunnskap innen utviklingspsykologi, sosialfag og etikk for å gi en teoretisk ramme rundt temaet. Kunnskap om kost og ernæring i helsefag brukes for å undersøke matens betydning i dag og på 1800-tallet.  Vi leser litteratur om barns oppvekst i de ulike historiske tidsepokene.  Et mål er å se vår tids tenkning om barn og barndom i lys av historien. 

    Julie Bjørnstad - 09.09.2015 12:54

  4. Aktiv lytting og omsorg

    Læringssamarbeidet tar utgangspunkt i elevenes erfaringer og fortellinger fra praksis. Vi søker en gjensidig integrering av teori og praksis for å motivere elevene til læring, og for å lette forståelsen av hvor viktig kunnskap er for utøvelsen av yrket. 

    Foto: Hartmut Schwarzbach, Samfoto, NTB Scanpix / Lisens: CC by-nc-sa

    Julie Bjørnstad - 10.09.2015 18:21

  5. English Course for Adults/Young Learners

    This is a project where the students of the 2nd year in Upper Secondary School practise their English through teaching, at the same time as they meet their future profession (Kindergarten or elderly people). The students plan and perform an English course for children or elderly people, and as they brainstorm and bring up their ideas of how to perform the course its content, they also practise their skills from other subjects; here Norsk and Helse- og Oppvekstfag.

    stina.ericsson@hedmark.org - 01.03.2016 13:55

  6. Etiske dilemmaer

    Eleven skal vite hva et etisk dilemma er og at det finnes ulike valg og konsekvenser av disse. De skal kunne beskrive et etisk dilemma fra sin praksis til fordypning både skriftlig og muntlig. De skal kunne argumentere for sitt syn og drøfte hva valgene fører til. De skal deretter lage en kort powerpoint som de presenterer for klassen.

    Kunnskapsmål:

    Eleven skal vite hva et etisk dilemma er.

    Ferdighetsmål:

    Eleven skal kunne drøfte et etisk dilemma muntlig og skriftlig.

    Holdningsmål:

    helee10@student.uia.no - 01.03.2016 19:12

  7. Temaoppgave: funksjonshemming

    Presentasjon

    Elevene har fått utdelt en ”case” i programfaget, hvor de skal ta for seg en pasient som også er elev ved Strømsbu vgs, med en funksjonshemming. Elevene skal skrive en oppgave om denne pasienten og hvordan de skal tilrettelegge for denne eleven på skolen og følge prinsippet som heter ”universell utforming”. Elevene skal også ha et rollespill i programfaget Yrkesutøvelse om denne pasienten og levere inn svar på spørsmål i programfaget Helsefremmende arbeid.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 28.11.2012 14:40