Search page

Søket fant 7 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Middag med energi

    Tverrfaglig opplegg som inkulderer fagene matematikk, naturfag og helsefremmende arbeid.

    Elevene skal lage en treretters middag, beregne energi og forklare hvordan maten brytes ned i fordøyelsessystemet.

    Tverrfaglig muntlig vurdering.

    2901sibi - 22.09.2013 17:51

  2. Matematikk og helse i et måltid

    Elevene beskriver næringsstoffene i dette måltidet, i tillegg til at de beregner energiinnhold og gjør om enheter i oppskriften.

    Foto: Jon-Are Berg-Jacobsen Aftenposten/NTB Scanpix. Lisens: CC-by-nc-sa

    Elevene velger selv oppskrifter og lager maten på kjøkkenet.

    Dag Vassbotn - 14.05.2013 09:51

  3. Undervekt og overvekt blant jenter og gutter

    Foto: Tore Wuttudal Samfoto/NTB Scanpix. Lisens: CC-by-nc-sa

    Undervisningsopplegget tar utgangspunkt i en artikkel om undervekt og overvekt blant gutter og jenter. Det er laget spørsmål til innholdet i teksten som elevene skal svare på underveis.

    Grunnleggende ferdigheter

    - å kunne uttrykke seg muntlig

    - å kunne uttrykke seg skriftlig

    - å kunne lese

    - å kunne regne

    harbre - 14.05.2013 11:56

  4. Næringsinnhold i kosten

    Hensikten med oppgaven er at eleven skal bli bevisstgjort nærings- og energiinnholdet i maten sett i forhold til statens anbefalinger

    Arbeidsoppdraget vil gå ut på å:

    1.beregne energiinnholdet i en oppsatt dagsmeny

    2.sammenlikne næringsinnholdet med anbefalingene til statens ernæringsråd

    I forhold til regning som grunnleggende ferdighet i HO jobber vi med grafisk framstilling av materialet.

    Anita - 30.01.2013 15:35

  5. Energiinnhold i mat

    Hensikt:

    • Bevisstgjøre elever om forholdet mellom energiinntak og forbrenning.
    • Vise elevene at dette kan beregnes eksakt ved hjelp av matematiske formler.

    Knut Fulsebakke - 14.05.2013 11:16

  6. Dødelig dose

    Metode: Praktisk arbeid, regning, måling, rapport, se og bruke ferdig saltvannsoppløsning.

    Må lære seg å se sammenhengen mellom brøk og prosent og tierpotenser.

    Eleven skal lære å fordoble og fortynne, lære å blande til riktig mengde og målenøyaktighet.

    Grunnleggende ferdigheter blir tatt med i vurderingen.

    0110foge - 31.10.2013 12:51

  7. Levekostnader for unge

    Beregne levekostnader for ungdom (sunn kostholdsplan, klær, mobiltelefoni, boutgifter, osv.)

    Alle fem grunnleggende ferdigheter.

    cecilie.tvede@tvedestrandamli.vgs.no - 08.02.2016 17:42