Search page

Søket fant 4 resultater på 0.053 sekunder.

Søkeresultater

  1. Yrkesutøveren og helse, arbeidsstillinger

    Elevene skal observere og dokumentere egen og andres sitte- eller arbeidsstillinger.

    De skal deretter forklare hvordan man kan bedre sitte- eller arbeidsstilling og forklare hvordan dette kan påvirke helsen.

    Vedlegg inneholder konkrete oppgaver til elevene.

    Tove Gustafsson - 23.10.2013 14:28

  2. Helse- og oppvekstfag, VG1 - muntlig fremføring og skriftlig innlevering

    Denne oppgaven er todelt. Elevene får 4 timer på seg (pluss hjemmearbeid). Eleven skal ha en muntlig fremføring og i tillegg levere en skriftlig fagtekst.

    Oppgaven går ut på at eleven skal velge ett kompetansemål fra programfaget helsefremmende arbeid og lage en muntlig fremføring om dette kompetansemålet.
    Den andre delen av oppgaven er at eleven skal skrive en fagtekst der han/hun forteller om et yrke innen helsesektoren. Eleven kan godt ta utgangspunkt i et yrke som han/hun har lyst til å jobbe med når eleven er ferdig utdannet.

    Anniken Solfjeld Pedersen - 23.04.2013 11:24

  3. Riktig arbeidsteknikk og arbeidsstillinger - ergonomi

    Lære å bruke riktig arbeidsteknikker og gode arbeidsstillinger samt kunne gjøre greie for sammenheng mellom ergonomi og helse.

    3 x 4 timer til rådighet.
    Norsklærer, naturfaglærer og helsefag.
    Stasjonsopplæring, kjøkken, PTF.

    Kunnskapsmål

    • Du skal kunne forklare ryggens anatomi og vurdere hvorfor man kan få belastningslidelser.
    • Du skal kunne forklare hva en artikkel er og hvordan et intervju skal legges opp.
    • Du skal kunne gjøre rede for en sunn livsstil

    Ferdighetsmål

    hanneberitost2002@gmail.com - 10.12.2014 19:32

  4. Læreplanar Helse- og oppvekstfag

    Dette heftet samlar kompetansemåla til helse- og oppvekstfag Vg1, barne- og ungdomsarbeidarfag Vg2 og helsearbeiderfag Vg2. Det kan lette arbeidet med FYR, særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan vere relevante.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 14:15