Search page

Søket fant 9 resultater på 0.061 sekunder.

Søkeresultater

  1. Visit a wiseman - work experience

    This is a lesson based on a cooperative learning structure from Spencer Kagan and Jette Stenlev. It is to be used after work experience for students to share and reflect on their experiences. It predominantly involves oral work but can also be completed with the group producing a short text.

    Bronia Hamilton - 15.10.2013 11:08

  2. Personlig søknad til læreplass

    Tverrfaglig samarbeid med norsk og helse- og oppvekstfag hvor elevene skal trene på det å ringe på en jobb, skrive søknad og CV, og forberede seg på et jobbintervju hvor de vil være lærlinger.

    Tekstene skal lagres på hjemmeområdet og være reelle dokumenter som de skal benytte våren på vg2 i forbindelse med søknad på læreplass. Opplegget kan også være et godt utgangspunkt for å lære arkivering av dokumenter og bevisstgjøring av viktigheten av å ha gode rutiner slik at de finner tidligere produserte dokumenter.

    Tomas Bjørnstad - 06.11.2013 10:18

  3. Jobs and tools in Health and Social Care

    Learning objectives: At the end of the lesson students will:

    • Learn, understand and use words related to jobs in Social and Health Care
    • (optional) learn the elements of short story
    • (optional) learn how to write a short story
    • (optional) learn how to self-evaluate own progress in learning English words/short story elements

    Irina Pattaeva - 19.02.2014 14:37

  4. Profesjonalitet, arbeidsoppgaver, egenskaper og holdninger i et valgt yrke

    Elevene velger seg et yrke innenfor helse- og oppvekstsektoren, og lager spørsmål til intervju som gjennomføres på aktuell arbeidsplass.

    • Elevene skal kunne bruke begreper fra eget utdanningsområde.
    • Elevene skal vise hvilke arbeidsoppgaver og egenskaper som er viktige.
    • Elevene skal kunne forklare hva det vil si å være profesjonell.
    • Elevene skal kunne dokumentere og forklare to arbeidsoppgaver.
    • Elevene skal kunne skrive et oversiktlig og strukturert intervju.

    Sluttprodukt:

    rora0708 - 04.02.2014 08:42

  5. Cholera in Papua New Guinea | Global Education

    The link targets reasons for cholera, treatment and prevention. The topic can be used as an interdisciplinary project. Students improve reading, understanding, listening and speaking skills (e.g. class discussion). The link below is a set of video clips focused on water-based diseases.

    (http://www.worldvision.com.au/resources/SchoolResources/PNGResource.aspx?id=792ec31e-5acc-41ad-8974-0c97d295cbfa)

    Tatjana Berg - 14.05.2014 09:27

  6. Role play - At the hospital

    Dette er et rollespill der elevene kan jobbe to og to. Den ene eleven er pasient på et sykehus, den andre eleven er sykepleier. Målet med dette opplegget er at elevene skal bruke og lære relevante ord og uttrykk som trengs når de har en engelskspråklig pasient.

    Janne Midttun Hedemann - 06.11.2013 15:35

  7. Å skrive refleksjonsnotat

    I denne oppgaven skal elevene lære å reflektere over en praktisk arbeidsoppgave innenfor helse og oppvekstfag. De skriver refleksjonsnotat hvor de reflekterer over stressituasjoner, fysiske og emosjonelle belastninger. Eleven skal også begrunne valg av framgangsmåte og samarbeidet med andre. 

    Bilde: Maskot, NTB Scanpix / Lisens: CC by-nc-sa

    Se vedlagt fil.

    Julie Bjørnstad - 10.09.2015 13:51

  8. Dødelig dose

    Metode: Praktisk arbeid, regning, måling, rapport, se og bruke ferdig saltvannsoppløsning.

    Må lære seg å se sammenhengen mellom brøk og prosent og tierpotenser.

    Eleven skal lære å fordoble og fortynne, lære å blande til riktig mengde og målenøyaktighet.

    Grunnleggende ferdigheter blir tatt med i vurderingen.

    0110foge - 31.10.2013 12:51

  9. Vær varsom-plakaten!

    Dette undervisningsopplegget dreier seg om hvilke forhåndsregler man må ta når man skriver om offentlig kjente personer og det å legge ut informasjon om andre mennesker i det offentlige rom. Hensikten med opplegget er å gjøre elevene mer bevisste de uskrevne og skrevne normene og reglene som gjelder både privatpersoner og offentlige personer på nett og i andre mediekanaler.

    Foto: Corbis, NTB/Scanpix. CC-by-sa

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 12:39