Search page

Søket fant 5 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Presenter ditt framtidige yrke!

    Dette undervisningsopplegget skal både fokusere på grunnleggende ferdigheter og det framtidige yrket som elevene vil ut i. Elevene skal først og fremst få en innføring i hvordan man holder en presentasjon, og her skal læreren illustere dette gjennom selv å holde en presentasjon om sitt yrke som lærer. Det blir fokusert på presentasjonens form og innhold. Deretter skal elevene utforme en presentasjon om sitt framtidige yrke, og samtidig ha med hvilke grunnleggende ferdigheter som de vil trenge i den jobben. Selve presentasjonen skal vare i 5-7 minutter og vil bli vurdert med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 12:06

  2. "Grisen" av Saabye Christensen

    GRISEN AV LARS SAABYE CHRISTENSEN

    Fokus på:

    • spenningskurve

    • høydepunkt

    • konsentrasjon

    • systematisering av ytre handling

    • konflikter i det flerkulturelle samfunn

    • helsefag: håndtering av kulturkonflikter på arbeidsplassen

    inghja - 30.04.2013 12:41

  3. Bok til alle (Leser søker bok)

    Undervisningsopplegget er inspirert av arbeidet til foreningen "Leser søker bok" (se nettressurs).

    Dette er et gruppearbeid som kan passe for elever på VG1 helse og oppvekst, VG2 barn og ungdom og VG2 helsefagarbeider. Resultatet skal bli en dramatisering/presentasjon, med hovedvekt på muntlig aktivitet.

    Elevene reflekterer rundt litteratur, tilgangen på dette, og hvilken betydning høytlesning kan ha for mennesker i ulike situasjoner. De skal også lære seg å se dette i sammenheng med deres egen posisjon som yrkesutøvere.

    Helga Tryggvason Vorren - 24.04.2014 12:02

  4. Rapport fra Nav-besøk

    Gjennomgang av rapportskriving for en klasse helse-og oppvekstelever.

    Elevene skal besøke et NAV-kontor. En felles oppgave i norsk og YRKE etter dette besøket er at dere skal skrive en rapport.

    Utarbeidet av Ingjerd Gulestøl

    Hanne Martinsen - 15.04.2013 09:31

  5. Etiske dilemmaer

    Eleven skal vite hva et etisk dilemma er og at det finnes ulike valg og konsekvenser av disse. De skal kunne beskrive et etisk dilemma fra sin praksis til fordypning både skriftlig og muntlig. De skal kunne argumentere for sitt syn og drøfte hva valgene fører til. De skal deretter lage en kort powerpoint som de presenterer for klassen.

    Kunnskapsmål:

    Eleven skal vite hva et etisk dilemma er.

    Ferdighetsmål:

    Eleven skal kunne drøfte et etisk dilemma muntlig og skriftlig.

    Holdningsmål:

    helee10@student.uia.no - 01.03.2016 19:12