Search page

Søket fant 6 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Måling av strøm, spenning og resistans

    Måling og beregning av strøm, spenning og resistans.

    Eleven skal tegne koblingsskjema, koble opp på brett, gjøre målinger og foreta beregninger.

    Resultatet skal presenteres.

    magmor - 13.05.2013 15:34

  2. Trigonometri på elektrofag

    Enkelte skoler tilbyr ikke 1Y-T til sine elektrofagelever. For de elektrofagelevene som går på 1Y-P, kan disse heftene brukes. Det er totalt seks hefter med fasit bak.

    • Sinus
    • Cosinus og tangens
    • Invers til sinus, cosinus og tangens
    • Spenningstrekant
    • Impedans
    • Effektfaktor

     

    Heftene inneholder mange eksempler og er anbefalt å brukes i denne rekkefølgen, men kan selvfølgelig plukke slik som man vil. 

     

    Håkon Tveit - 05.01.2016 13:34

  3. Læreplanar elektro

    Dette heftet samlar kompetansemåla til elektrofag vg1 og elenergi vg2. Det kan lette arbeidet med FYR særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan sjølvsagt knytast til dette heftet.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 13:57

  4. Ohms lov og effektloven

    Elevene skal jobbe med Ohms lov og effektloven. Elevene skal:

    • Regne med formler
    • Gjøre om på formler
    • Måle og finne strøm, spenning og motstand
    • Lage og lese av graf.
    • Lære om proporsjonalitet

    Bilde: Hannes Grobe (Schulhistorische Sammlung Bremerhaven). Lisens: CC by. Kilde: Wikimedia commons   

    Julie Bjørnstad - 19.01.2017 15:38

  5. Sammenheng mellom algebra og kontinuitetsmåling

    Dette er en oppgave man jobber to og to, og dere skal arbeide med kontinuitetsmåling, formelsnuing og vurdere måleresultatene.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 10.12.2014 16:57

  6. Matematikk i elektrofag

    Elevene skal forbedre de grunnleggende ferdigheter i matematikk ved bl.a. anvendelse av Ohms lov.

    Elevene skal få en større forståelse for betydningen av matematikk i elektrofag. De skal kunne vurdere/evaluere oppgavene og resultatene i forhold til hvor relevant dette er i faget.

    Julie Bjørnstad - 07.02.2017 12:45