Search page

Søket fant 7 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Computer electronics and health, safety and environment

    Elevane skal reflektere over korleis helse, miljø og tryggleik spelar inn i sitt framtidige yrke. Elevane skal tenkje over kva potensielle risikoar dei kan støte på i yrket sitt. Dei skal også jobbe med kva tryggingstiltak og utstyr dei brukar i jobben, og kva dei sjølve kan gjere for å unngå helseproblem.

    Grunnleggjande dugleik; å kunne uttrykkje seg skriftleg og munnleg.

    kribef - 13.05.2013 14:45

  2. When will smartphone batteries get smart?

    Elever svarer på spørsmål om smarttelefonteknologi basert på nyhet fra BBC, og skriver om egen erfaring med smarttelefoner.

    Mål: Elevene skal forstå hovedinnhold og detaljer i en engelsk tekst om smarttelfonbatterier, og skal kunne formidle kunnskapen videre til data- og elektronikklærer.

    Grunnleggende ferdigheter: Å kunne lese og å kunne skrive.

    Julia Day - 18.03.2014 13:07

  3. Designed for the Dump: E-Waste

    This material deals with electrical and electronic waste (so-called e-waste), its consequences and what could be done about it.  We aim to answer the following main questions as part of the period:

    What is e-waste?
    Why are electrical and electronic devices “designed for the dump"?
    What are the consequences of e-waste?
    What does Norwegian and international law say about e-waste?
    What could be done about this problem?
    What could YOU do?

    jannike.berger@skoyenasen.gs.oslo.no - 10.02.2015 16:17

  4. Words, actions and doing things

    Klassen deles inn i fire grupper der hver gruppe skal lage en presentasjon på engelsk av henholdsvis automasjon, el-energi, data/elektronikk og sikkerhet/verktøy innen elektrofaget. Elevene kan benytte photo story, power point eller film. En evt. film kan også lastes opp på YouTube. Presentasjonen skal inneholde både bilder, tekst og tale.

    Grunnleggende ferdigheter legges det spesielt vekt på, og hvordan blir disse ivaretatt:

    - å lese: Elevene leser fagtekster på engelsk på forhånd for å lære seg fagord og uttrykk.

    ginarn - 13.05.2013 16:02

  5. Minirapport elektro

    Fylle ut skjema på engelsk om hva eleven har gjort i yrkesfagtimene siste uke. Dette forutsetter at man har gjennomgått tilstrekkelig om tema i yrkesrettet engelsk. Her kan ulike lærebøker/ressurser brukes. Det er viktig at dette samordnes med programfaglærerne, slik at det kan være en del av et prosjekt i forbindelse med utplassering eller liknende.

    Torleif Sleveland - 14.05.2013 11:00

  6. Læreplanar elektro

    Dette heftet samlar kompetansemåla til elektrofag vg1 og elenergi vg2. Det kan lette arbeidet med FYR særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan sjølvsagt knytast til dette heftet.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 13:57

  7. A demanding customer

    Rollespill: Elevene skal ta i mot en vanskelig kunde som vil vite alt om det nye sikringsskapet sitt. Eleven/elektrikeren må ta imot kunden på en hyggelig måte og forklare hva de forskjellige elementene i et sikringsskap er.

    Fuse

    siwaina - 13.05.2013 14:56