Search page

Søket fant 10 resultater på 0.042 sekunder.

Søkeresultater

  1. Hair Design: How to Receive, Advise and Treat a Client

    Elevene skal lære:

    • hvordan de tar imot en kunde på engelsk
    • sosiale fraser
    • faguttrykk som de trenger for å kommunisere med en kunde
    • å gi gode råd om frisyre
    • forklare i detalj hvordan de utfører oppgaven med å lage den valgte frisyren på engelsk

    Elevene bør jobbe 2 og 2.

    Jan Espen Andresen - 14.05.2013 12:20

  2. Oral presentation on hairdressing

    Elevene arbeider med å definere og beskrive frisøryrket for så å presentere dette muntlig. Spørsmål som skal besvares er hva yrket går ut på, hvilke verktøy som trengs, hvilke personlige egenskaper som krevs, hvordan arbeidsmoralen bør være, samt hvilke sikkerhetstiltak som er nødvendige i en frisørsalong.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 09:57

  3. Writing about your practice period

    Denne oppgaven gir elevene mulighet til å reflektere i etterkant av en praksisperiode. Oppgaven er en skriveøkt hvor elevene besvarer spørsmål om sine forhold med kolleger og kunder, hvilke utfordringer de har hatt, hva de har lært, og om perioden har bekreftet eller avkreftet deres valg av yrkesvei.

    Grunnleggende ferdigheter som jobbes med er skriving, samt bruk av digitale hjelpemidler om oppgaven skrives på PC.

    Læringsmål for økten er å øke vokabularet og språkferdighetene generelt, samt å kunne skrive om egen studieretning på engelsk.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 10:51

  4. Frisør (Tabatha's Salon Takeover) - vocabulary, costumer service, vocational English

    Frisør (Tabatha's Salon Takeover) - vocabulary, costumer service, vocational English

    Monica Opøien Stensrud - 11.11.2013 14:37

  5. Hair Design: Consultation and After Care

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på kundebehandling, konsultasjon med kunder i en frisørsalong og å kunne gi gode råd til kunden for å ta vare på frisyren. Hovedmålet for opplegget er at elevene skal tilegne seg fraser og uttrykk de trenger for å kunne kommunisere med kunder på engelsk om kundens ønsker og behov og å kunne gi relevant råd og veiledning til kunder i en frisørsalong, samt å bevisstgjøre frisørelever om noe av det som skal til for å lykkes i frisørfaget.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 12:26

  6. Hair Design: Exceed Your Hair Clients Needs and They Will Be Loyal for Life

    Dette opplegget bygger på samme lest som: "Consultation and After Care".

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på hva frisører kan gjøre for å holde på kundene sine og få et godt rykte som profesjonell frisør. Gjennom arbeidet med teksten og opplegget skal elevene tilegne seg forståelse av hva som ligger i god kundebehandling og også tilegne seg et vokabular som gjør at de kan yte god kundebehandling på engelsk.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 15:16

  7. A Hairdresser in the UK - Engelsk - NDLA

    Are you thinking of becoming a hairdresser when you are finished at school? This interview will give you an idea of what it is like to work as a hairdresser in England.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.01.2014 15:56

  8. Ulike situasjoner fra frisøryrket

    Lenken har ulike element fra forskjellige situasjoner innen frisøryrket

    Ingrid Fløtra - 11.11.2013 18:02

  9. Case i frisørfaget

    Dette er en tverrfaglig oppgave i frisørfaget og i engelsk. Elevene får utlevert case som skal løses og presenteres på engelsk. Denne oppgaven passer best mot slutten av skoleåret, når elevene har opparbeidet seg teorikunnskap i frisørfaget.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Læringsmålene for denne oppgaven er å videreutvikle ordforrådet i engelsk, kommunisere med kunder på engelsk, samt vurdere kunders behov for deretter å velge riktig løsning.

    Annica Ellingsen - 06.11.2013 15:29

  10. Kundemottak

    Kundemottak engelsk og frisørfag

    hildeakuru@gmail.com - 13.10.2015 16:21