Search page

Søket fant 7 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Presentation of Art and Design Product

    Eleven velger ett produkt han/hun har laget i programfaget som presenteres muntlig og/eller skriftlig. Fokus på begrunnelse for valg av materiale, utstyr, farger. Beskrivelse av fremgangsmåte. Refleksjon rundt hva eleven synes om sitt produkt og hva som evt kunne vært gjort annerledes.

    Grunnleggende ferdigheter er lese, skrive, snakke og digitale ferdigheter.

    Ellen B Tuvsjøen - 07.11.2013 10:58

  2. Child Labour in the Past: written communication (writing in FYR)

    The activity targets basic skills: writing, listening, speaking and IT literacy.

    Pupils use laptops with headphones to collect some materials from the Internet.  Afterwards the findings are discussed in small groups or pairs.

    The materials from the Internet should help write a letter (Written communication)

    Pupils change their identity by stepping into the shoes of a child from Victorian Britain and write a letter to a friend. The worksheet has  some questions to help pupils to write a successful letter.

    Tatjana Berg - 10.11.2014 18:58

  3. Frida Kahlo- kunstneren og mennesket

    Tverrfaglig prosjekt: Engelsk/ DH produksjon, kvalitet og dokumentasjon.

    Elevene skal la seg inspirere av kunstnerens liv og kunst til å lage et bilde eller et annet produkt med valgfri teknikk. Eleven skal deretter skrive en produkt-/billedanalyse med egenvurdering på engelsk. Produktet presenteres for klassen og lærerne på engelsk.

    Læringsmål:

    Eleven skal lære seg faguttrykk fra eget utdanningsprogram og være i stand til å bruke og formidle dette til andre i promotering/vurdering av eget produkt.

    ginarn - 27.12.2013 16:50

  4. Deola Sagoe: Authentic and Chic (Nigerian Fashion Designer)

    The assignment helps improve vocational vocabulary.

    Students practice basic skills, such as writing, listening and speaking.

    The assignment is based on a documentary made by Al Jazeera.

     (NDLA)

    Tatjana Berg - 17.09.2015 11:34

  5. Research Project: Fibres & Textiles -- and Design for Valentine's Day Table Setting

    Aims:

    • Learn about various fibres, their properties and how they are used to make textiles
    • Learn to use written sources critically as a basis for an oral presentation
    • Learn about the tradition of Valentine's Day
    • Create a design for Valentine's Day Table Setting

    End product:

    • 5-15 minute oral presentation, supported by posters, drawings and sample materials
    • A design for Valentine's Day Table Setting

    Jan Espen Andresen - 23.01.2014 12:49

  6. Farger og former

    Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).

    Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole. 

    Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05

  7. Stylistic periods

    Elevene skal overføre den kunnskap de har fra PF, om forskjellige stilepoker, til engelsk. Elevene jobber i etterkant av at stoffet er gjennomgått i PF som en slags repetisjon og overføring av kunnskap. Hver stilepoke summeres på eget skjema. Skjemaene kan benyttes hver måned dersom PF-lærer gjennomgår ny epoke hver måned. Elevene lærer hva de forskjellige stilepokene heter på engelsk og tilegner seg et ordforråd som gjør dem i stand til å finne frem til og forstå informasjon om stilepokene på engelsk.

    diagun@ostfoldfk.no - 21.04.2016 13:12