Search page

Søket fant 23 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Hair Design: How to Receive, Advise and Treat a Client

    Elevene skal lære:

    • hvordan de tar imot en kunde på engelsk
    • sosiale fraser
    • faguttrykk som de trenger for å kommunisere med en kunde
    • å gi gode råd om frisyre
    • forklare i detalj hvordan de utfører oppgaven med å lage den valgte frisyren på engelsk

    Elevene bør jobbe 2 og 2.

    Jan Espen Andresen - 14.05.2013 12:20

  2. Pottery project

    Tverrfaglig prosjekt. Keramikk og engelsk. Lesetrening av faglige tekster og muntlig presentasjon. Opplegget brukes i engelsk etter at elevene har hatt opplæring i Keramikk (4 uker) og lagte egne produkter. Klassen leser teksten « Before you begin a pottery project» om Hand Building Techniques og lærer faglige ord og uttrykk fra teksten. Elevene lager Power Point Presentasjoner hvor de presenterer en prosessbeskrivelse av sitt eget produkt på engelsk. Elevene framfører presentasjonene sine foran klassen (4-5 min) og både lytter til hverandre og stiller spørsmål.

    marinab - 13.05.2013 17:04

  3. Beautify: Fashion Designer. Make a Brochure

    Students practise different basic skills. They also use Cooperative Learning techniques (placemat) to learn the vocabulary from their line of work.

    Students make a brochure by using Microsoft Publisher

    Tatjana Berg - 31.10.2013 20:29

  4. It`s All in the Hair: Hair Stylist. Make a Leaflet

    • Students make a leaflet by using Microsoft Publisher
    • Students practise different basic skills (reading, writing, talking, digital skills)
    • They also use Cooperative Learning techniques (placemat) to learn the vocabulary from their line of work

    Tatjana Berg - 05.11.2013 10:54

  5. Oral presentation on hairdressing

    Elevene arbeider med å definere og beskrive frisøryrket for så å presentere dette muntlig. Spørsmål som skal besvares er hva yrket går ut på, hvilke verktøy som trengs, hvilke personlige egenskaper som krevs, hvordan arbeidsmoralen bør være, samt hvilke sikkerhetstiltak som er nødvendige i en frisørsalong.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 09:57

  6. Presentation of Art and Design Product

    Eleven velger ett produkt han/hun har laget i programfaget som presenteres muntlig og/eller skriftlig. Fokus på begrunnelse for valg av materiale, utstyr, farger. Beskrivelse av fremgangsmåte. Refleksjon rundt hva eleven synes om sitt produkt og hva som evt kunne vært gjort annerledes.

    Grunnleggende ferdigheter er lese, skrive, snakke og digitale ferdigheter.

    Ellen B Tuvsjøen - 07.11.2013 10:58

  7. Hair Design: Consultation and After Care

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på kundebehandling, konsultasjon med kunder i en frisørsalong og å kunne gi gode råd til kunden for å ta vare på frisyren. Hovedmålet for opplegget er at elevene skal tilegne seg fraser og uttrykk de trenger for å kunne kommunisere med kunder på engelsk om kundens ønsker og behov og å kunne gi relevant råd og veiledning til kunder i en frisørsalong, samt å bevisstgjøre frisørelever om noe av det som skal til for å lykkes i frisørfaget.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 12:26

  8. Hair Design: Exceed Your Hair Clients Needs and They Will Be Loyal for Life

    Dette opplegget bygger på samme lest som: "Consultation and After Care".

    Elevene skal jobbe med en relevant tekst som fokuserer på hva frisører kan gjøre for å holde på kundene sine og få et godt rykte som profesjonell frisør. Gjennom arbeidet med teksten og opplegget skal elevene tilegne seg forståelse av hva som ligger i god kundebehandling og også tilegne seg et vokabular som gjør at de kan yte god kundebehandling på engelsk.

    Jan Espen Andresen - 03.12.2013 15:16

  9. The Secret Life of Art: art periods, interdisciplinary project in Design and Crafts

    Students have to collect and record information about different art periods; thus, they practise basic skills such as reading and writing. Working with different sources -primary and secondary- is imperative for the project. Each group makes one piece of clothing or collage to represent the art period (vocational education class)

    Tatjana Berg - 15.01.2014 10:08

  10. Eco Fashion: oral and written communication in FYR

    Students practise reading, listening, writing as well as IT skills.

    The lesson is focused on teamwork and development of individual skills.

    Students study different blogs on green fashion, swap information and write their contribution (individually)

    The educational video with a famous designer can test listening comprehension  and help discuss the topic deeply.

    Tatjana Berg - 04.02.2015 19:00

  11. Sewing Bee Ep.1

    Denne serien har fire episoder.

    Veldig god kvalitet på innhold og språk og brukes av Ingunn Abrahamsen, programfaglærere på DH, Godalen vgs.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 12:21

  12. A Weaverly Path Film Trailer

    A Weaverly Path offers an intimate, visually stunning portrait of tapestry weaver Silvia Heyden and captures the inner dialogue and meditations of an extraordinary artist in the moments of creation. The film follows the Swiss-born born artist during a year of weaving and reflection. Heyden creates works inspired by the Eno River in Durham, North Carolina and shares how nature, music, her education in the Bauhaus tradition and her life experiences anchor and inspire her weaving. www.aweaverlypath.com

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 14:07

  13. Great British Sewing Bee Episode 2 Curtains2bedding

    We love design and inspiration, this video from the great British Sewing Bee provides just that. View to get ideas on sewing and making products from great fabrics.

    See more lovely fabrics at http://www.curtains2bedding.com

    We also offer a fantanstic making service for curtains and blinds if you do not want to make your own. View this at http://www.curtains2bedding.com/curtain-making-service Our prices are reasonable and we will make them quickly for you.

    Torleif Sleveland - 14.01.2014 19:50

  14. Ulike situasjoner fra frisøryrket

    Lenken har ulike element fra forskjellige situasjoner innen frisøryrket

    Ingrid Fløtra - 11.11.2013 18:02

  15. S1E3 - The Great British Sewing Bee Season

    Contestants sew Child's dress, tailor a dress and a create a made-to-measure jacket.

    Torleif Sleveland - 11.02.2015 11:46

  16. Case i frisørfaget

    Dette er en tverrfaglig oppgave i frisørfaget og i engelsk. Elevene får utlevert case som skal løses og presenteres på engelsk. Denne oppgaven passer best mot slutten av skoleåret, når elevene har opparbeidet seg teorikunnskap i frisørfaget.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Læringsmålene for denne oppgaven er å videreutvikle ordforrådet i engelsk, kommunisere med kunder på engelsk, samt vurdere kunders behov for deretter å velge riktig løsning.

    Annica Ellingsen - 06.11.2013 15:29

  17. Shakespeare in Fashion - Design, Arts and Crafts

    I dette opplegget lærer elevene å se dagens moter i sammenheng med moter fra Shakespeares tid – drakthistorie er et nøkkelord. Muntlige, skriftlige og digitale ferdigheter øves.

    Relevans: Bruke elevenes interesse for programfaglige områder (klesdesign) i engelskopplæringen

    Yrkesretting: Forberede elevene engelskfaglig på framtidig yrke

    Bilde: Jessica av Samuel Luke Fildes (1843-1927). Shakespeare Illustrated (Wikimedia Commons).

    Svein Anders Kvellestad - 24.01.2014 10:10

  18. Dreaming in color

    Vg1 Design og håndverk; Et prosjekt mellom engelsk og programfag: Dreaming in colour

    Tidsbruk i arbeidsperioden: 2-3 uker

                      

    mari.charlotte.bottolfsen@ffk.no - 18.11.2014 15:53

  19. Research Project: Fibres & Textiles -- and Design for Valentine's Day Table Setting

    Aims:

    • Learn about various fibres, their properties and how they are used to make textiles
    • Learn to use written sources critically as a basis for an oral presentation
    • Learn about the tradition of Valentine's Day
    • Create a design for Valentine's Day Table Setting

    End product:

    • 5-15 minute oral presentation, supported by posters, drawings and sample materials
    • A design for Valentine's Day Table Setting

    Jan Espen Andresen - 23.01.2014 12:49

  20. Farger og former

    Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).

    Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole. 

    Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05

Pages