Search page

Søket fant 5 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Oral presentation on hairdressing

    Elevene arbeider med å definere og beskrive frisøryrket for så å presentere dette muntlig. Spørsmål som skal besvares er hva yrket går ut på, hvilke verktøy som trengs, hvilke personlige egenskaper som krevs, hvordan arbeidsmoralen bør være, samt hvilke sikkerhetstiltak som er nødvendige i en frisørsalong.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Annica Ellingsen - 07.11.2013 09:57

  2. Presentation of Art and Design Product

    Eleven velger ett produkt han/hun har laget i programfaget som presenteres muntlig og/eller skriftlig. Fokus på begrunnelse for valg av materiale, utstyr, farger. Beskrivelse av fremgangsmåte. Refleksjon rundt hva eleven synes om sitt produkt og hva som evt kunne vært gjort annerledes.

    Grunnleggende ferdigheter er lese, skrive, snakke og digitale ferdigheter.

    Ellen B Tuvsjøen - 07.11.2013 10:58

  3. Case i frisørfaget

    Dette er en tverrfaglig oppgave i frisørfaget og i engelsk. Elevene får utlevert case som skal løses og presenteres på engelsk. Denne oppgaven passer best mot slutten av skoleåret, når elevene har opparbeidet seg teorikunnskap i frisørfaget.

    Elevene jobber med grunnleggende ferdigheter som å lese, snakke, samt bruke digitale hjelpemidler.

    Læringsmålene for denne oppgaven er å videreutvikle ordforrådet i engelsk, kommunisere med kunder på engelsk, samt vurdere kunders behov for deretter å velge riktig løsning.

    Annica Ellingsen - 06.11.2013 15:29

  4. Farger og former

    Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).

    Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole. 

    Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05

  5. Stylistic periods

    Elevene skal overføre den kunnskap de har fra PF, om forskjellige stilepoker, til engelsk. Elevene jobber i etterkant av at stoffet er gjennomgått i PF som en slags repetisjon og overføring av kunnskap. Hver stilepoke summeres på eget skjema. Skjemaene kan benyttes hver måned dersom PF-lærer gjennomgår ny epoke hver måned. Elevene lærer hva de forskjellige stilepokene heter på engelsk og tilegner seg et ordforråd som gjør dem i stand til å finne frem til og forstå informasjon om stilepokene på engelsk.

    diagun@ostfoldfk.no - 21.04.2016 13:12