Search page

Søket fant 15 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. FAGTEKST SOM DOKUMENTASJON FOR PROSJEKT TIL FORDYPNING

    Skriveprosess som ender opp i en fagtekst der elevene beskriver en eller flere oppgaver de har gjort gjennom Prosjekt til fordypning.

    Elevene starter med å press/tenkeskrive i 3 minutter der de skriver alt de tenker om og husker av den bestemte oppgaven de skal dokumentere skriftlig, dette for å friske opp minnet og sette i gang refleksjonen rundt arbeidet de gjorde.

    Eva Beate Dahle - 07.03.2013 12:45

  2. Norsk og design og håndverk

    Dette er et opplegg om totemdyr. Det er utarbeidet av design og håndverkslærere på Røyken vgs. og norsklærer (Tor Hemma og Thorbjørn Carlsen).

    Thorbjørn Heen Carlsen - 06.11.2013 14:15

  3. Redesign

    På forhånd er det nødvendig at programfaglærer har gjennomgått emnet redesign og naturfaglærer har drøftet problemstillinger rundt temaet.

    Elevene skal uttrykke seg skriftlig ved å informere og drøfte temaet redesign.

    Sluttproduktet er en artikkel som (kan) vurderes med karakter.

    Laget av Linn Økland(norsklærer), Heidrun Framnes(programfaglærer), Ingunn Abrahamsen(programfaglærer), Bjarne Sørensen( naturfaglærer) og Eivind Rygh (naturfaglærer).

    Linn Økland - 03.12.2013 12:57

  4. Fra skogen til havet eller Fra skogen til huset

    Elevene skal lage en PowerPoint-presentasjon om kjøkken- eller trebåtbygging. Presentasjonen skal blant annet inneholde valg av modell, materialvalg, oversikt over nødvendig utstyr og kostnadskalkyle.

    Læringsmål:

    rora0708 - 21.01.2014 13:28

  5. Tverrfaglig om fordøyelsessystemet DH

    Eksempel tverrfaglig oppgave hvor oppgavene er spesifisert under hvert fag.

    lisema@vfk.no - 27.11.2014 15:15

  6. KUBISME

    Dette er et stort, tverrfaglig undervisningsopplegg for elever på vg1 DH. Opplegget inneholder i tillegg til oppgaver knyttet til programfaget oppgaver i norsk, engelsk og matematikk.

    Eva Beate Dahle - 20.08.2013 12:32

  7. Artikkel om stueplanter

    Skriv en artikkel om et tema i stueplanter.

    Artikkelen skal inneholde:

    • en innledning om temaet
    • plantenavn
    • bilder
    • fagstoff som er relevant for temaet som du velger (f.eks plantehistorie, symbolikk, hvor stammer plantene fra…)
    • plantepleie
    • nyttig informasjon til forbruker

    Du kan velge hva du vil skrive om. Velg selv tittel på artikkelen.

    Her er noen forslag:

    Tomas Bjørnstad - 03.03.2014 13:51

  8. FAGTEKST OM ET PORTRETT

    UNDERVISNINGSOPPLEGG TILPASSET:

    Tverrfaglig samarbeid norsk og design og håndverk VG1

    ØVING PÅ NØKKELKOMPETANSE; DE GRUNNLEGGENDE FERDIGHETENE:

    Presentasjonsskriving

    PRESENTASJON:

    Caroline Nesbø Baker - 31.03.2014 10:47

  9. Sy toalettmapper av batikkfarget stoff

    Norsk og design og håndverk vg1:

    - Elevene skal farge stoff (batikkmønster) og sy toalettmapper

    - Elevene skal lage en skriftlig instruksjon der de forklarer hvordan man syr en toalettmappe. 

    linnmageroy@hotmail.com - 27.05.2015 14:00

  10. Prosjekt Hudkrem

    I dette prosjektet blir det jobbet på tvers av flere fag (matematikk, engelsk, naturfag, norsk og programfag DH). Elevene får i oppdrag å produsere en hudkrem hvor sluttproduktet skal presenteres på en kreativ måte i krukke eller eske. Det må fastsettes en pris på produktet og det skal markedsføres i England. Hele prosessen skal dokumenteres i norsk.

    ragnhild.baglo - 11.03.2014 10:02

  11. Kreativ sko, et undervisningsopplegg for norsk og DH, vg1

    I dette undervisningsopplegget skal elvene:

    • Redesigne sko
    • Dokumentere arbeidsprosessen
    • Lage en reklameplakat
    • Forberede og gjennomføre en utstilling

    linnmageroy@hotmail.com - 15.06.2015 12:49

  12. Klippeteori

    Fagutrykk klippeteori - Frisør 

    hilde.kristin.homann@oppland.org - 08.02.2016 16:13

  13. FYR- design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk

    Design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk.

    Sluttprodukt: et valgfritt ferdig sydd tekstilprodukt.

    cj@huldranloke.no - 01.03.2016 20:20

  14. Profilering av eget produkt

    I dette undervisningsopplegget øver elevene både på det å skrive i form av tenkeskriving og det å presentere noe muntlig, og elevene jobber med digitale ferdigheter ved at de lager en reklamefilm.

    Undervisningsopplegget tar utgangspunkt i at elevene på Design og håndverk jobber med profilering og produktdesign. I norskfaget skal elevene lage en reklame hvor de presenterer sitt produkt på en mest mulig overbevisende måte.

    Tomas Bjørnstad - 22.05.2013 12:55

  15. Ansett meg!

    Eleven skal lære å skrive de formelle nyttetekstene søknad og CV ved å vise til fagkunnskaper de har fått gjennom yrkesfaget sitt. I tillegg skal de lære om jobbintervjusituasjonen ved å spille den i et rollespill. Her må elevene reflektere over rollen og tilpasse språket etter situasjonen.

    Grunnleggende ferdigheter i norsk:

    • Muntlig og skriftlig kommunikasjon
    • Klare å ta på seg rollen som arbeidstaker, både skriftlig og muntlig

    Fra “Formål med felles programfag”:

    rora0708 - 27.01.2014 13:11