Search page

Søket fant 8 resultater på 0.053 sekunder.

Søkeresultater

  1. IKM Godalen ressurshjelp

    Googlenettsiten til Godalen videregående skole med inspirasjon og veiledning for å bruke digitale verktøy i klasserommet.

    Torleif Sleveland - 11.02.2015 10:39

  2. Kreativ sko, et undervisningsopplegg for norsk og DH, vg1

    I dette undervisningsopplegget skal elvene:

    • Redesigne sko
    • Dokumentere arbeidsprosessen
    • Lage en reklameplakat
    • Forberede og gjennomføre en utstilling

    linnmageroy@hotmail.com - 15.06.2015 12:49

  3. FYR figurteater og eventyr

    Elevene skal ta utgangspunkt i en tekst fra norskfaget. Eventyr er å foretrekke og det skal omarbeides til et stykke som kan fungere som figurteater tilpassa aldersgruppa 5-6 år.  Opplegget utføres som gruppearbeid og resultatet kan blir flere eventyr som skal fremføres for 1.klassingene. Fortrinnsvis skal elevene velge et kort eventyr som er lett å huske, og ikke som ikke tar for lang tid å framføre.

    Elevene på DH skal lage figurene som passer til eventyret og elevene på BUA skal ivareta småtrinnet som kommer på besøk med tilrettelegging og framføring av eventyr.

     

    Cecilie Isaksen Eftedal - 20.12.2015 10:20

  4. Farger og former

    Denne oppgaven krever noe samarbeid/koordinering med programfag. I det minste må man vite at temaene er gjennomgått og hvilke praktiske oppgavene som er laget i produksjonsfaget. Elevene skal få instruksjon i fargesirkelen/fargekontraster, grunnleggende geometriske og organiske former (og evt. stilisering eller forenkling av former).

    Temaene blir ofte gjennomgått på høsten og derfor er det aktuelt etter høstferien, men dette må du undersøke på DH-avdelingen på din skole. 

    Torleif Sleveland - 13.10.2015 15:05

  5. Teater og teaterkostymer

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er en tekst fra norskfaget, fortrinnsvis et drama eller en annen tekst som kan dramatiseres. Elevene jobber med dramaet som sjanger i norskfaget. I programfaget design og håndverk lager elevene kostymer. Det kan være bare en detalj til en tenkt dramatisering, eller det kan være kostymer som skal brukes i en oppsetning.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid mellom design og håndverk og norsk

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 15:17

  6. Bokomslag: Illustrasjon av romaner

    Elevene har jobbet med en roman eller et annet litterært verk og har fått i oppgave å lage et bokomslag som illustrerer innholdet i boka. I forkant har romanen vært diskutert og gjennomgått, og elevene har fått en innføring i romananalyse og fagbegreper knyttet til det. I programfagstimene har elevene jobbet med bildeanalyse og bildeteori, med utgangspunkt i semiologisk analyse (Roland Barthes). Elevene skal utarbeide et bokomslag som illustrerer innholdet i boka, og dette skal presenteres i et foredrag. Foredraget blir vurdert.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 13.05.2013 17:14

  7. Adaptasjon av novella "Der nede sørger de ikke"

    Hovedfokuset for perioden er gjennomgang av novellesjangeren, adaptasjon av denne gjennom film og digital historiefortelling. Elevene får en innføring i novellesjangeren med utgangspunkt i Bjarte Breiteigs novelle "Der nede sørger de ikke". Det er et spesielt fokus på dramaturgien. Deretter gjennomgås filmsjangeren med spesielt fokus på dramaturgi. Til slutt skal elevene adaptere novella gjennom en digital historiefortelling, som presenteres for klassen og vurderes med karakter.

    Inger-Kristin Larsen Vie - 14.05.2013 11:18

  8. Profilering av eget produkt

    I dette undervisningsopplegget øver elevene både på det å skrive i form av tenkeskriving og det å presentere noe muntlig, og elevene jobber med digitale ferdigheter ved at de lager en reklamefilm.

    Undervisningsopplegget tar utgangspunkt i at elevene på Design og håndverk jobber med profilering og produktdesign. I norskfaget skal elevene lage en reklame hvor de presenterer sitt produkt på en mest mulig overbevisende måte.

    Tomas Bjørnstad - 22.05.2013 12:55