Search page

Søket fant 5 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Kubisme - "kubehus" som skal brukes til oppbevaring eller dekorasjon

    Portrett av Picasso malt av Juan Gris

    Line Johnsen - 14.05.2013 09:43

  2. KUBISME

    Dette er et stort, tverrfaglig undervisningsopplegg for elever på vg1 DH. Opplegget inneholder i tillegg til oppgaver knyttet til programfaget oppgaver i norsk, engelsk og matematikk.

    Eva Beate Dahle - 20.08.2013 12:32

  3. Frisørsalongen

    Et undervisningsopplegg der elevene skal trene på å beregne blandingsforhold i ulike fargebehandlinger og regne på inntekter og utgifter i en frisørsalong.

    Undervisningsopplegget er organisert som et case, der elevene i grupper på fire veksler på å være kunde og frisør.

    I tillegg til å dekke flere kompetansemål innenfor emnet økonomi fokuseres det på grunnleggende ferdigheter i regning innenfor frisørfaget.

    Sluttproduktet er en innlevering som inneholder begrunnelser for fargevalg og beregninger, og som vurderes med karakter etter vurderingskriteriene i oppgaven.

    2810mjka - 17.02.2014 12:50

  4. Redesign av fordøyelsessystemet

    Elevene skal i grupper på 2-4 lage en tre-dimensjonal figur av fordøyelsessystemet ved bruk av søppel fra den lokale fyllinga. Her vektlegges kunstneriske virkemidler som form, farge og materiale.

    De skal også lage en skriftlig innlevering der de redegjør for hva som skjer med maten i de ulike delene av fordøyelsessystemet og hvilke funksjoner fordøyelseskjertlene har.

    Et tverrfaglig undervisningsopplegg der fagene naturfag, produksjon og kvalitet og dokumentasjon inngår.

    2810mjka - 24.10.2013 13:40

  5. My Big Fat Greek Wedding - Lesson plan

    The aim of this lesson is to use the film My Big Fat Greek Wedding to engage the pupils in a discussion centred around culture, multiculturalism and integration, using the cultural importance of food as a focal point. The pupils will explain, explore and elaborate on key topics.  They will also analyse and reflect as well as use three of the  ‘grunnleggende ferdigheter’: å kunne uttrykke seg muntlig, å kunne bruke digitalt verktøy, å kunne skrive. The film is particulary relevant for RM/KOS pupils, but is relevant to all English classes. 

     

    alison.jones.rod@hfk.no - 25.05.2016 12:46