Search page

Søket fant 5 resultater på 0.053 sekunder.

Søkeresultater

  1. Positiv og negativ form - areal av sammensatte figurer

    POSITIV OG NEGATIV FORM
    VI ADDERER OG SUBTRAHERER FORMER

     

    Et undervisningsopplegg der elevene skal regne ut sammensatte arealer ved å addere og subtrahere former.

    Foto: Wenche Dypbukt (elevarbeid ved Charlottenlund vgs.)

     

    Wenche Dypbukt - 20.01.2015 12:29

  2. Frisørsalongen

    Et undervisningsopplegg der elevene skal trene på å beregne blandingsforhold i ulike fargebehandlinger og regne på inntekter og utgifter i en frisørsalong.

    Undervisningsopplegget er organisert som et case, der elevene i grupper på fire veksler på å være kunde og frisør.

    I tillegg til å dekke flere kompetansemål innenfor emnet økonomi fokuseres det på grunnleggende ferdigheter i regning innenfor frisørfaget.

    Sluttproduktet er en innlevering som inneholder begrunnelser for fargevalg og beregninger, og som vurderes med karakter etter vurderingskriteriene i oppgaven.

    2810mjka - 17.02.2014 12:50

  3. FYR- design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk

    Design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk.

    Sluttprodukt: et valgfritt ferdig sydd tekstilprodukt.

    cj@huldranloke.no - 01.03.2016 20:20

  4. "Pølseveske" - Geometri og kostnadsberegning på DH

    Elevene på DH lager ulike produkter når de arbeider med søm. Et av produktene som noen av elevene lager er en såkalt "pølseveske" (sylinderformet veske). Denne oppgaven tar utgangspunkt i en slik veske, men elevene trenger ikke nødvendigvis ha produsert den.

    Oppgaven tar for seg enkelte geometriske begreper, samt kostnadsberegning. Det er også mange muligheter for å bygge videre på denne.

    Maria Therese Kirkerud - 14.11.2013 12:50

  5. Design en pute

    Oppgaven består i å designe en pute som skal selges i en interiørbutikk i byen. For at puten skal være salgbar, må hensyn til trend og målgruppe spille inn i designprosessen fra ide til ferdig produkt. I tillegg skal oppgaven lære hensiktsmessig materialforbruk og økonomiske rammer for arbeidet. Matematikkoppgavene kan brukes uavhengig den praktiske gjennomføringen i Design og håndverk. 

    Aina Fardal - 11.03.2015 10:59