Search page

Søket fant 7 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. Kubisme - "kubehus" som skal brukes til oppbevaring eller dekorasjon

    Portrett av Picasso malt av Juan Gris

    Line Johnsen - 14.05.2013 09:43

  2. KUBISME

    Dette er et stort, tverrfaglig undervisningsopplegg for elever på vg1 DH. Opplegget inneholder i tillegg til oppgaver knyttet til programfaget oppgaver i norsk, engelsk og matematikk.

    Eva Beate Dahle - 20.08.2013 12:32

  3. Tekst: ”Strandblondine” av Bertrand Besigye

    Tekst: ”Strandblondine” av Bertrand Besigye

    Tid: 90 min. Innbefatter både felles oppgaver og studiespesifikke.

    Tenkeskriving, assosiasjonsskriving, diskusjon.

    Laget på bakgrunn av opplegg av Johanne Husum.

    inghja - 13.05.2013 15:57

  4. Kreativ sko, et undervisningsopplegg for norsk og DH, vg1

    I dette undervisningsopplegget skal elvene:

    • Redesigne sko
    • Dokumentere arbeidsprosessen
    • Lage en reklameplakat
    • Forberede og gjennomføre en utstilling

    linnmageroy@hotmail.com - 15.06.2015 12:49

  5. Forhold: Det gylne snitt og menneskekroppen

    Dette er en praktisk øvelse hvor elevene måler avstanden fra gulv til navle, fra navle til isse osv. Siden skal de regne ut forholdet mellom de ulike størrelsene for så å oppdage at det gylne snitt går igjen i menneskekroppen. Det er en rekke andre gylne snitt i menneskekroppen; f.eks. bredden på munnen dividert med bredden på nesen eller bredden på de to fortennene dividert på høyden på tennene. Det gylne snitt definerer ofte det vi i vår kultur oppfatter som et pent ansikt og en velproporsjonert kropp. Dette kan elevene utforske videre på egenhånd

    Anders Fløtra - 23.10.2013 11:00

  6. Forenkling av former - overslagsregning

    Alle foto: Wenche Dypbukt

     

    Å kjenne igjen former og forenkle dem (stilisering) er viktig i designprosessen. Stilisering er en bevist forenkling av en form der hovedtrekkene beholdes. Vi prøver å se forbi detaljene og lar de mest karakteristiske trekkene står i fokus. I matematikk gjør vi noe av det samme når vi driver med overslagsregning.

     

    Wenche Dypbukt - 19.01.2015 13:59

  7. Teater og teaterkostymer

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er en tekst fra norskfaget, fortrinnsvis et drama eller en annen tekst som kan dramatiseres. Elevene jobber med dramaet som sjanger i norskfaget. I programfaget design og håndverk lager elevene kostymer. Det kan være bare en detalj til en tenkt dramatisering, eller det kan være kostymer som skal brukes i en oppsetning.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid mellom design og håndverk og norsk

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 15:17