Search page

Søket fant 10 resultater på 0.06 sekunder.

Søkeresultater

  1. Redesign

    På forhånd er det nødvendig at programfaglærer har gjennomgått emnet redesign og naturfaglærer har drøftet problemstillinger rundt temaet.

    Elevene skal uttrykke seg skriftlig ved å informere og drøfte temaet redesign.

    Sluttproduktet er en artikkel som (kan) vurderes med karakter.

    Laget av Linn Økland(norsklærer), Heidrun Framnes(programfaglærer), Ingunn Abrahamsen(programfaglærer), Bjarne Sørensen( naturfaglærer) og Eivind Rygh (naturfaglærer).

    Linn Økland - 03.12.2013 12:57

  2. Kubisme - "kubehus" som skal brukes til oppbevaring eller dekorasjon

    Portrett av Picasso malt av Juan Gris

    Line Johnsen - 14.05.2013 09:43

  3. KUBISME

    Dette er et stort, tverrfaglig undervisningsopplegg for elever på vg1 DH. Opplegget inneholder i tillegg til oppgaver knyttet til programfaget oppgaver i norsk, engelsk og matematikk.

    Eva Beate Dahle - 20.08.2013 12:32

  4. Frisørsalongen

    Et undervisningsopplegg der elevene skal trene på å beregne blandingsforhold i ulike fargebehandlinger og regne på inntekter og utgifter i en frisørsalong.

    Undervisningsopplegget er organisert som et case, der elevene i grupper på fire veksler på å være kunde og frisør.

    I tillegg til å dekke flere kompetansemål innenfor emnet økonomi fokuseres det på grunnleggende ferdigheter i regning innenfor frisørfaget.

    Sluttproduktet er en innlevering som inneholder begrunnelser for fargevalg og beregninger, og som vurderes med karakter etter vurderingskriteriene i oppgaven.

    2810mjka - 17.02.2014 12:50

  5. Fremtidens klær

    Om noen år kan det hende du har på deg klær produsert ved hjelp av bakterier, eller klær som reparerer seg selv. Det enorme klesforbruket vårt tyner jordas ressurser, og nå leter forskere etter alternative tekstiler.

    bjarne.sorensen@skole.rogfk.no - 04.02.2016 12:32

  6. FYR- design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk

    Design, planlegging og produksjon av sydde produkter for Vg1 Design og håndverk.

    Sluttprodukt: et valgfritt ferdig sydd tekstilprodukt.

    cj@huldranloke.no - 01.03.2016 20:20

  7. Redesign av fordøyelsessystemet

    Elevene skal i grupper på 2-4 lage en tre-dimensjonal figur av fordøyelsessystemet ved bruk av søppel fra den lokale fyllinga. Her vektlegges kunstneriske virkemidler som form, farge og materiale.

    De skal også lage en skriftlig innlevering der de redegjør for hva som skjer med maten i de ulike delene av fordøyelsessystemet og hvilke funksjoner fordøyelseskjertlene har.

    Et tverrfaglig undervisningsopplegg der fagene naturfag, produksjon og kvalitet og dokumentasjon inngår.

    2810mjka - 24.10.2013 13:40

  8. Tredimensjonalt rom

    Hensikten med oppgaven er å bruke målestokk og arealberegninger når man går fra arbeidstegning til ferdig produkt. Elevene skal lage en tredimensjonal modell av sitt eget klasserom i arkitektisopor.

    Elevene samarbeider om å måle rommet, men lager hver sin arbeidstegning og modell. Oppgaven må tilpasses det klasserommet du skal lage modell av.

    Foto: Aina Fardal. Lisens: CC by-sa

    Aina Fardal - 22.11.2012 00:50

  9. Design en pute

    Oppgaven består i å designe en pute som skal selges i en interiørbutikk i byen. For at puten skal være salgbar, må hensyn til trend og målgruppe spille inn i designprosessen fra ide til ferdig produkt. I tillegg skal oppgaven lære hensiktsmessig materialforbruk og økonomiske rammer for arbeidet. Matematikkoppgavene kan brukes uavhengig den praktiske gjennomføringen i Design og håndverk. 

    Aina Fardal - 11.03.2015 10:59

  10. Redesign av lampe

    Redesign av lamper

    Ingrid Fløtra - 04.04.2016 19:12