Search page

Søket fant 5 resultater på 0.058 sekunder.

Søkeresultater

  1. BYGGESKIKK - Byggfag i samfunnsperspektiv

    I dette undervisningsopplegget legger programfaget rammer i forhold til hva en skal satse på innenfor byggeskikk; historiske linjer eller sammenligning? I programfaget får elevene nødvendig bakgrunnskunnskap, både teori og en tur i nærområdet for å se på byggeskikk.Norskfaget legger rammer i forhold til teksttyper (rapport, artikkel, presentasjon) og grafisk utforming.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid mellom norsk og programfag på bygg og anleggsteknikk.

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 12:39

  2. Arbeidsoppdrag i verksted

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er et arbeidsoppdrag elevene har utført på verkstedet eller i en bedrift. Elevene skal dokumentere arbeidsoppdraget med bilder og/eller film. Sluttproduktet er en individuell PowerPoint som inkluderer denne dokumentasjonen, og som skal framføres muntlig. Elevene skal også vurdere sin egen læring i etterkant av dette undervisningsopplegget.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 21.11.2012 11:42

  3. BETONG – en digital fortelling

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er en arbeidsprosess der det jobbes med betong som materiale. Elevene skal dokumentere prosessen med bilder/film. Ulike typer arbeidsoppgaver; VØL-skjema, ord- og begrepsavklaring, boksskjema, fagtekst med skriveoppgaver og loggskriving. Sluttproduktet er en digital fortelling om teorien rundt og arbeidet med betong.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid mellom norsk og programfag på bygg- og anleggsteknikk, vg1

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 10:20

  4. Søke jobb

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er at elevene skal være jobbsøkere og gjennomføre et jobbintervju i form av et rollespill. Elevene skal lære å skrive jobbsøknad og CV som en del av læreprosessen. Norsklærer gjennomgår sjangerkrav for søknad, CV og jobbintervju. Programfaget gir eleven bakgrunn for å velge den rette stillingen han/hun vil søke på (annonser aviser, NAV, Finn.no etc.) Programfaglærer er med på intervjuet og bidrar med faglige kommentarer og spørsmål.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 13:50

  5. Verktøy og sikkerhet - PowerPoint etter HMS-kurs

    I programfaget får elevene nødvendig bakgrunnskunnskap om sikkerhetsutstyr og bruk av verktøy (HMS-kurs). I norskfaget skal elevene formidle kunnskap de har fått om sikkerhetsutstyr og bruk av verktøy. Sluttproduktet er en PowerPoint. Denne kan vurderes for seg eller brukes i sammenheng med en muntlig presentasjon.

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid norsk og programfag Vg1 bygg og anleggsteknikk. Gjennomføres like i etterkant av HMS-kurs.

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 11:52