Search page

Søket fant 7 resultater på 0.062 sekunder.

Søkeresultater

  1. Matematikk på betongverkstedet

    Elevene skal ta nødvendige mål på arbeidsstasjonene på verkstedet. Etterpå skal beregningene gjøres i matematikktimen.

    Line Johnsen - 07.11.2013 11:22

  2. Åttekantet lysthus - geometri og algebra

        

     

     

    Foto: Wenche Dypbukt

     

    Wenche Dypbukt - 13.04.2015 12:32

  3. Dekk og matematikk

    Opplegget tar utgangspunkt i informasjon som står på dekk. Ut fra informasjonen snakker vi om, og vi kan regne på, disse emnene i matematikk:

    Thorleif Westby - 06.11.2013 15:33

  4. Møbelmontering

    Denne oppgaven er knyttet til elevenes produksjon av et skap med glassplate i døren, og består av fire små deloppgaver.

    Inneholder også arbeidstegning av skapdøren.

    Laget av Maria Therese Kirkerud (matematikklærer) og Asbjørn Lura (programfaglærer).

    Maria Therese Kirkerud - 17.12.2013 13:11

  5. Verktøykasse og geometri

    Tverrfaglig opplegg i matematikk og bygg- og anleggsteknikk med enkle geometriberegninger av verktøykassen.

    Læringsmål: Eleven skal lære å følge tegninger, bruke relevant verktøy, samt gjøre beregninger relatert til verktøykassen de har laget.

    Grunnleggende ferdigheter:

    -Å kunne rekne som grunnleggjande ferdigheit inneber å bruke symbolspråk, matematiske omgrep, framgangsmåtar og varierte strategiar til problemløysing og utforsking som tek utgangspunkt både i praktiske, daglegdagse situasjonar og i matematiske problem.

    Elisabeth K - 31.01.2014 11:57

  6. Læringsoppdrag: Leveggmatematikk

    Læringsmål
    ● Elevene skal regne ut lysåpning for å kunne fordele kledningsbord jevnt på
    levegg.
    ● Bruke skisse som redskap, kunne foretå nøyaktige oppmålinger
    ● Bruke Pytagoras til beregning av diagonaler, sjekke om et hjørne er rett ved
    hjelp av Pytagoras
    ● Kunne beregne svinn og MVA ved hjelp av % og vekstfaktor

    maria.almberg.storkson@skole.rogfk.no - 25.02.2016 12:02

  7. Innovasjonscamp - norsk, matematikk og programfaget

    Mål: Elevene skal lage et undervisningsopplegg hvor norsk og matematikk brukes inn mot programfagene og prosjekt til fordypning.

    Arbeidsmetodikk: Basert på kreativt arbeid gjennom tanker bak innovasjonscamp, Ungt Entreprenørskap.

    Alle bilder, også i vedlegg: Ingrid Fløtra. Lisens: CC by-nc-sa

    Ingrid Fløtra - 10.04.2016 13:16