Search page

Søket fant 8 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. How to operate a construction machine

    Kort differensiert skriveoppgåve om anleggsmaskiner. Elevane skal skrive kort om ei valfri anleggsmaskin, og gi ei kort beskriving av kva maskina blir brukt til og korleis denne fungerer. Elevane skal også skrive noko om korleis ein brukar maskina på ein trygg måte. Oppgåva kan også vere utgangspunkt for ein munnleg aktivitet.

    Grunnleggjande dugleik: å kunne uttrykkje seg skriftleg og munnleg.

    kribef - 13.05.2013 15:11

  2. Where Shit Happens

    Dette opplegget er basert på et prosjekt der elevene bygde en utedo, men kan knyttes til hvilket som helst produkt. Opplegget kan gjøres helt eller delvis. Elevene vil jobbe med ordinnlæring, muntlig aktivitet både på verksted og i form av presentasjoner og tekst. Grunnleggende ferdigheter som å lese, regne, snakke og skrive blir berørt. Jobber enten individuelt eller i grupper. Det er flere sluttprodukter i dette prosjektet: PowerPoint-presentasjon; muntlig presentasjon; materialsliste; salgsprospekt; brev med materialsbestilling til engelsk/amerikansk materialsleverandør.

    0904arst - 13.05.2013 16:49

  3. Tiling and grouting - Building and Construction

    I dette opplegget øves elevenes evne til å ta imot muntlig instruksjon og å presentere en arbeidsprosess. Elevene bruker engelske ord og faguttrykk mens de demonstrerer hvordan flislegging og fuging foregår. Denne muntlig/praktiske presentasjonen foregår i byggverkstedet, mens elevenes forarbeid gjøres i klasse/grupperom i fellesskap og individuelt og ved øving hjemme.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 08:31

  4. Renovation

    En litt avansert oppgave for de sterkere elevene. Her må man trene på å profilere seg selv i forbindelse med kundebehandling, vise til egen kompetanse og forståelse for terminologi i faget byggfag og treteknikk. Oppgaven inneholder mye tekst, men kan med lærerhjelp redigeres til de elevene som strever med engelsk og skriving i byggfag. 

    Opplegget kan tilrettelegges og utvides mot matematikk, teknisk tegning, skriving av anbudsbrev og andre generelle byggfagstemaer. Kulturforståelse i forbindelse med ulike byggtenikker i ulike land kan også inkluderes. 

    Mariann Gulliksen Sand - 12.02.2015 14:51

  5. HES-project

    Mini-prosjekt om HMS i BAT-faget. Elevene skal i løpet av en to-ukers periode (4x45 min) arbeide parvis med relevante problemstillinger knyttet til HMS. Prosjektet tar også sikte på å innlære et relevant vokabular for yrket. Prosjektet fremføres muntlig.

    Mariann Svendsen - 31.01.2014 10:30

  6. Giving Instructions on How to Build a House

    Muntlig presentasjon om hvordan man bygger deler av et hus. Elevene skal til slutt i prosjektet holde en presentasjon om hvilke materialer og verktøy de har brukt i byggeprosessen.

    Borghild E. Hornnes - 17.11.2015 15:44

  7. Toolbox

    Elevene skal kunne lage en verktøykasse og kunne forklare hvordan de gjorde det de gjorde, hvorfor de brukte de materialene de brukte, og hvilke verktøy og redskaper de brukte.

    Alt må foregå på engelsk.

    Dette skal presenteres for en person som ikke kan noe om byggfaget.

    Julie Bjørnstad - 08.06.2016 17:20

  8. My workshop

    Elevene får presentert en mal for hvordan de skal skrive om arbeidet på verkstedet. Malen heter workshop log og inneholder faste punkter som elvene skal fylle ut og levere inn hver uke (se vedlegg).

    Elevene blir presentert for ord som kan være nyttige å kunne innenfor yrkesfaget. Vokabular som kan knyttes til og brukes om yrkesfaget blir presentert i starten av prosjektet, sammen med loggen. Jeg har valgt å la elvene øve på de nye ord i gloseboka.no. Her kan de logge seg inn og jobbe med de glosene som er relevant for sitt tema, f.eks. treteknikk eller rørlegging.

    Julie Bjørnstad - 09.06.2016 14:34