Search page

Søket fant 2 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Lysåpning og senteravstand

    Arbeide praktisk med grunnsvill og stendere, først bare to stendere, deretter øke og generalisere.

    Måle og finne sammenhenger, notere i OneNote, etter hvert konstruere / bygge opp / lage formler.

    Bruke formlene i regneark.

    Løse formlene med hensyn på de ulike størrelsene som inngår.

    Ytterligere generalisering med antall stendere som variabel n.

    Knut Barder - 07.11.2013 09:29

  2. Læringsoppdrag: Leveggmatematikk

    Læringsmål
    ● Elevene skal regne ut lysåpning for å kunne fordele kledningsbord jevnt på
    levegg.
    ● Bruke skisse som redskap, kunne foretå nøyaktige oppmålinger
    ● Bruke Pytagoras til beregning av diagonaler, sjekke om et hjørne er rett ved
    hjelp av Pytagoras
    ● Kunne beregne svinn og MVA ved hjelp av % og vekstfaktor

    maria.almberg.storkson@skole.rogfk.no - 25.02.2016 12:02