Search page

Søket fant 3 resultater på 0.057 sekunder.

Søkeresultater

  1. Firmaet. Å orientere seg mot arbeidslivet

    • Elevene skal orientere seg mot en framtidig arbeidsplass. Opplegget er vesentlig ment for norskfaget, men krever også en del kunnskap om arbeidslivet.
    • Elevene bør kjenne normer for samtaler i arbeidslivet.
    • Elevene bør forstå sentrale begreper i utlysningstekster.
    • Elevene bør kjenne sentrale sjangre knyttet til søknadsprosessen.

    Opplegget gjennomføres i norskfaget, og involverer ikke andre fag direkte.

    rora0708 - 21.01.2014 12:33

  2. Retorikk på byggfag

    Praktisk oppgave i retorikk

    Vg1 og Vg2 Byggfag

    Forbered et innlegg etter tildelt appellform

    To møter:

    1 Byggherre og byggmester møtes og diskuterer løsninger for bygging av et privat bolighus. Diskusjonen dreier seg om man skal bruke asfaltplater eller vindduk.

    Representanter for byggmesteren:

    Elev1 (logos), Elev2 (etos) og Elev3 (patos) + Elev4 som er observatør med eventuelle hjelpekommentarer.

    Representanter for byggherre:

    08066701 - 08.09.2014 15:51

  3. Søke jobb

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er at elevene skal være jobbsøkere og gjennomføre et jobbintervju i form av et rollespill. Elevene skal lære å skrive jobbsøknad og CV som en del av læreprosessen. Norsklærer gjennomgår sjangerkrav for søknad, CV og jobbintervju. Programfaget gir eleven bakgrunn for å velge den rette stillingen han/hun vil søke på (annonser aviser, NAV, Finn.no etc.) Programfaglærer er med på intervjuet og bidrar med faglige kommentarer og spørsmål.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 13:50