Search page

Søket fant 11 resultater på 0.055 sekunder.

Søkeresultater

  1. Multicultural Builder Doughnut

    This is an oral activity involving research about building site jobs, and cultural background about different countries.

    The activity is based on a stucture inspired by Collaborative Learnig principles.

    Bjarne Skuggen - 15.10.2013 11:01

  2. A look at trades - Building and construction apprentice

    Ein australsk bedriftseigar fortel om kva det vil sei å vere læring innanfor byggfaga.

    kribef - 15.10.2013 12:00

  3. Audio Puzzle

    Et undervisningsopplegg hvor elever jobber med lytteforståelse og ordforråd ved å pusle sammen en lydfil i programmet Audacity. Dette er et undervisningsopplegg som kan brukes i alle programområder. Her som et eksempel for Bygg og anlegg.

    kirth060866 - 14.11.2013 11:39

  4. Muntlig instruksjon

    I dette undervisningsopplegget skal elevene gjennomføre muntlig instruksjon på verksted. På forhånd er det nødvendig at norsklærer går gjennom sjangeren instruksjon.

    Elevene skal uttrykke seg muntlig ved å instruere hvordan arbeidsredskaper, metoder og utstyr fungerer. Det er viktig at de er mottakerbevisste. Instruksjonen kan gjennomfører individuelt eller i par.

    Kompetansemålene som er vedlagt gjelder for norsk, byggfag og elektro. Men opplegget er overførbart til andre utdanningsprogram.

    Vurdering i norsk og programfag.

    Laget av:

    Linn Økland - 14.01.2014 11:34

  5. Ord og uttrykk i bygg og anleggsfagene

    Ønsket med dette er at elvene setter seg inn i, og lærer å forstå de engelske fagutrykkene.

    Alle oppgaver, metoder og utstyr som brukes i fagene finnes også i det engelska ordforådet.

    Dette gjøres med at elevene samler på faglige ord, utrykk og beskrivelser som sener deles i klassen.

    Engelsklærer kan etter hvert sammenflette dette med de engelske ordene i klassen.

    Det kan også brukes en del engelske videoer som kan finnes på nettet.

    bjobj6 - 11.04.2014 13:17

  6. Occupations in Building and Construction

    Elevane jobbar med yrka på bygg og anleggsfag. Dei vel eit av yrka som programområdet leier til, og fordjupar seg i dette. Vidare vel ei form å presentere det dei har fordjupa seg i, anten munnleg eller skriftleg. Mottakargruppa for denne presentasjonen er ei tenkt gruppe med utvekslingsstudentar på besøk i Noreg. Elevane kan også velje ulike innfallsvinklar til kva dei vil presentere frå yrket. Opplegget øver skriftleg og munnleg kommunikasjon, fagvokabular og digitale ferdigheiter. 

     

    kribef - 03.12.2014 10:34

  7. A look at trades - Plumbing apprentice

    Ei beskriving av korleis det er å vere rørleggjarlæring i Australia. Lærlingen beskriv sin arbeidsdag, kva oppgåver han har og kva som krevjast.

    kribef - 15.10.2013 11:40

  8. To welcome a foreign employee - Building and Construction

    Dette opplegget har fokus på muntlige og kommunikative ferdigheter og kan brukes som etterarbeid til første utplassering i bedrift.

    Elevene skal forberede seg på og gjennomføre et rollespill (parvis) om hvordan han/hun ble mottatt på arbeidsplassen: hvordan medarbeidere, fasiliteter, sikkerhet og arbeidsoppgaver ble introdusert.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 13.11.2012 09:06

  9. Firmaet. Å orientere seg mot arbeidslivet

    • Elevene skal orientere seg mot en framtidig arbeidsplass. Opplegget er vesentlig ment for norskfaget, men krever også en del kunnskap om arbeidslivet.
    • Elevene bør kjenne normer for samtaler i arbeidslivet.
    • Elevene bør forstå sentrale begreper i utlysningstekster.
    • Elevene bør kjenne sentrale sjangre knyttet til søknadsprosessen.

    Opplegget gjennomføres i norskfaget, og involverer ikke andre fag direkte.

    rora0708 - 21.01.2014 12:33

  10. Innovasjonscamp - norsk, matematikk og programfaget

    Mål: Elevene skal lage et undervisningsopplegg hvor norsk og matematikk brukes inn mot programfagene og prosjekt til fordypning.

    Arbeidsmetodikk: Basert på kreativt arbeid gjennom tanker bak innovasjonscamp, Ungt Entreprenørskap.

    Alle bilder, også i vedlegg: Ingrid Fløtra. Lisens: CC by-nc-sa

    Ingrid Fløtra - 10.04.2016 13:16

  11. Søke jobb

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er at elevene skal være jobbsøkere og gjennomføre et jobbintervju i form av et rollespill. Elevene skal lære å skrive jobbsøknad og CV som en del av læreprosessen. Norsklærer gjennomgår sjangerkrav for søknad, CV og jobbintervju. Programfaget gir eleven bakgrunn for å velge den rette stillingen han/hun vil søke på (annonser aviser, NAV, Finn.no etc.) Programfaglærer er med på intervjuet og bidrar med faglige kommentarer og spørsmål.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 13:50