Search page

Søket fant 4 resultater på 0.06 sekunder.

Søkeresultater

  1. Rommet ditt

    Elevene skal tenke seg at de skal pusse opp sitt eget rom hjemme. Det skal males, legges gulvbelegg/parkett og kjøpes gardiner.

    Elevene må gjøre nødvendige mål hjemme og gjøre beregninger på materialer og kostnader. Elevene må sette opp budsjett for dette prosjektet.

    Hensikt:

    Line Johnsen - 13.05.2013 16:07

  2. Verktøykasse og geometri

    Tverrfaglig opplegg i matematikk og bygg- og anleggsteknikk med enkle geometriberegninger av verktøykassen.

    Læringsmål: Eleven skal lære å følge tegninger, bruke relevant verktøy, samt gjøre beregninger relatert til verktøykassen de har laget.

    Grunnleggende ferdigheter:

    -Å kunne rekne som grunnleggjande ferdigheit inneber å bruke symbolspråk, matematiske omgrep, framgangsmåtar og varierte strategiar til problemløysing og utforsking som tek utgangspunkt både i praktiske, daglegdagse situasjonar og i matematiske problem.

    Elisabeth K - 31.01.2014 11:57

  3. Søke jobb

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er at elevene skal være jobbsøkere og gjennomføre et jobbintervju i form av et rollespill. Elevene skal lære å skrive jobbsøknad og CV som en del av læreprosessen. Norsklærer gjennomgår sjangerkrav for søknad, CV og jobbintervju. Programfaget gir eleven bakgrunn for å velge den rette stillingen han/hun vil søke på (annonser aviser, NAV, Finn.no etc.) Programfaglærer er med på intervjuet og bidrar med faglige kommentarer og spørsmål.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 13:50

  4. Tverrfaglig fremføring - Norsk og Bygg- og anleggsteknikk

    Muntlig presentasjon - prosjekt til fordypning

    Skriftlige ferdigheter:

    Elevene skal hver uke skrive logg fra verksted.

    Muntlige ferdigheter:

    Elevene skal holde presentasjon og diskutere arbeidsmetoder og HMS med hverandre og programfaglærer.

    Linn Økland - 13.05.2013 17:33