Search page

Søket fant 21 resultater på 0.06 sekunder.

Søkeresultater

  1. Make your own Haiku Poetry!

    Elevene lærer om haiku som sjanger og lager en klasseutstilling av haikudikt på engelsk. Diktene skal settes inn i layout i ett av Adobeprogrammene som elevene er kjent med (Photoshop, Illustrator eller InDesign).

    Etter en innledende forelesning om sjangeren, jobber elevene individuelt, med lærer som veileder.

    Grunnleggende ferdigheter som dekkes i dette prosjektet er skriving, lesing og bruk av digitale verktøy.

    Opplegget kan tilpasses andre programfagområder der elevene da bruker Power-Point eller et annet presentasjons-/designverktøy.

    Svein Anders Kvellestad - 08.05.2013 14:42

  2. Filmmanus

    Denne oppgaven bygger på et tverrfaglig undervisningsopplegg i engelsk og MK for elever i 1. klasse medier -og kommunikasjon. Elevene skal i denne oppgaven utvikle et manus for en kortfilm på engelsk, som videre skal fremføres på engelsk.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 13:47

  3. Ordliste - Photoshop

    Elevene skal i denne oppgaven gjøre seg kjent med tekniske ord og uttrykk fra programvaren Photoshop. Disse skal så brukes på engelsk i eget studieprogram, ved å lage en engelsk-norsk ordliste.

    Mariann Svendsen - 15.11.2013 19:46

  4. Avis og radioartikler

    Et opplegg i engelsk og Medie- og Kommunikasjon VG2. I dette prosjektet skal eleven skape en avis eller radioartikler på engelsk med tema knyttet til eget utdanningsprogram.

    riksmekler

    kaenes - 27.03.2014 11:52

  5. Journalism Trainee Scheme at the BBC: mini-project

    Students practice basic skills: writing, reading and listening.

    IT competence is important to complete the task successfully.

    Students collect information from the BBC website.

    Plakat "Morning Journal"

    Foto: akg-images / NTB Scanpix. Lisens: CC-by-nc-nd

    Tatjana Berg - 18.12.2014 12:53

  6. Living Side By Side: Multicultural World and Inclusion

    Students practise their basic skills in reading, talking and writing.

    The activities  help practising interpersonal skills and team work.

    Tatjana Berg - 05.02.2015 18:31

  7. Internasjonal reklamekampanje vg2

     

    I denne oppgaven skal elevene lage en reklamekampanje som kan brukes både nasjonalt og internasjonalt. Alle mediefagene samt engelsk og norsk kan trekkes inn i oppgaven.

    britt.guro.sather@bleiker.vgs.no - 10.02.2015 11:57

  8. Portrait Interview of a Person who Works in Media

    In this project the students can use their interviewing skills from the media lessons to create an article in English. The result should be evaluated by both media teacher and English teacher, but this is not an absolute requirement.

    Time span: About 15 lessons in total. (both media and English).

    liv.r.stenberg@gmail.com - 09.02.2015 16:15

  9. Writing a News Report

    Journalist

    Lage en nyhetsrapport på engelsk på bakgrunn av et intervju, støttet av relevante fotografier. Elevene oppfordres til å ta tak en lokal nyhet.

    Å kunne uttrykke seg skriftlig i medier og kommunikasjon innebærer å utforme tekster i ulike sjangere til bruk i ulike medier. Det innebærer også å kunne skrive et variert og presist språk.

    Jan Espen Andresen - 13.05.2013 15:44

  10. You CAN tell a book by its cover!

    Eleven skal designe et bokomslag og skrive første avsnitt til denne fiktive boka.

    Fra http://www.scanpix.no / http://ndla.no/en/node/67108

    Julia Day - 13.05.2013 17:49

  11. Lydprosjekt: lyddrama på engelsk

    • Tittel: Lydprosjekt: lyddrama på engelsk
    • Trinn/nivå: Vg1 – engelsk og medier og kommunikasjon
    • Emner: Kreativ skriving, drama, Hollywood-modellen, manusskriving, lydeffekter, planlegging, redigering
    • Tidsramme: Engelsk: to uker; mediefag: tre uker (gjerne overlappende)
    • Ide og utarbeidelse: Malin Cerense Straumsnes Myrbakken og Frode Heichelmann, Bardufoss Høgtun vgs, Troms

    Et tverrfaglig opplegg som involverer fagene engelsk, mediedesign og medieproduksjon

    frohe120369 - 20.02.2014 15:57

  12. Working with picture books

    Differensiert skriveoppgåve som tek for seg biletbøker. Elevane jobbar med kvar si biletbok og ser på korleis bilete og tekst er brukt, farge, uttrykksmåtar og balanse mellom tekst og bilete. Oppgåva dekkjer dei grunnleggjande dugleikane i lesing og skriving. Sluttproduktet er ein analysetekst.

    kribef - 13.05.2013 17:12

  13. Designprosjekt: lydbokomslag

    - Tittel: Lydbokcover
    - Trinn/nivå: Vg1 – engelsk og medier og kommunikasjon
    - Emner: Photoshop, design, lesing og drøfting av noveller med yrkesfaglig lesefokus, arbeid med engelsk vokabular
    - Tidsramme: 3-4 uker
    - Idé og utarbeidelse: Frode Heichelmann og Malin Waaler, Bardufoss Høgtun vgs, Troms

    frohe120369 - 20.02.2014 14:56

  14. Digital billedfortelling

    Elevene velger en tekst fra læreboka i engelsk. Teksten tolkes i form av digital billedfortelling basert på egne bilder. Sluttproduktet blir en video hvor elevene har lest inn tekst og lagt inn fotografier som underbygger budskapet.

    larskristia - 22.09.2014 14:08

  15. Lydprosjekt: radioteater på engelsk

    Tverrfaglig gruppeprosjekt: mediedesign, medieproduksjon,mediekommunikasjon, engelsk muntlig og skriftlig for VG1, Medier og kommunikasjon.

    annetov - 13.03.2014 12:38

  16. The creation of a self-portrait - Media and Communication

    Med utgangspunkt i kreative bilder eleven har tatt i mediafaget skal eleven lage en muntlig beskrivelse (lydfil) av prosessen med å lage bildet og skrive en tekst (valgfri sjanger) inspirert av bildet eller en tekst om hva som var inspirasjonen til å lage nettopp dette bildet. Bildet, lydfilen og teksten skal presenteres i en glog, en digital poster som er en sammensatt tekst i seg selv (her lagd i programmet Glogster).Med opplegget følger prosjektplan for prosjektet The creation of a self-portrait og forslag til egenvurderingsark.

    Svein Anders Kvellestad - 05.11.2013 09:05

  17. Exploring the Bloggosphere - Media and Communication

    Elevane jobbar med bloggar som medium, der dei reflekterer over bloggar, ytringsfridom og etikk. Opplegget øver skriving som grunnleggjande dugleik og skal resultere i ei prosessorienert skriveoppgåve.

    Blogger skriver på pc

    Tine Solberg blogger.Foto: Heiko Junge

     

    Svein Anders Kvellestad - 24.05.2013 15:12

  18. Engelsk nyhetsreporter/journalist

    I mange medieyrker må man kommunisere via internett som reportere/journalister osv. via videokonferanse, chat, mobil, sosiale medier osv. Dette gjelder spesielt hvis man jobber i et internasjonalt selskap er nyhetsreporter i krig eller man skal dekke en nyhetshendelse på direkten på tv osv.

    Forslag til scenario:

    - Krigsreporter i utlandet

    - tv-reporter for en engelskspråklig tvkanal

    - Dekke en fødsel i dyrepark

    - Dekke en begivenhet i et engelskspråkelig land (feks. USA, Storbritannia)

    niclin - 11.12.2013 11:35

  19. Terrorisme - Tverrfaglig prosjekt (FYR)

    Engelsk: Språklæring, Muntlig kommunikasjon, Skriftlig kommunikasjon, Kultur, samfunn og litteratur

    Medier og Kommunikasjon: Mediedesign og medieuttrykk, Mediekommunikasjon, Medieproduksjon

    Samfunnsfag: Internasjonale forhold, Politikk og Demokrati

     

    Sluttprodukt:

    • Diktanalyse i engelsk
    • Bokdesing i mediefag
    • Samfunnsfaglig artikkel om terrorisme i samfunnsfag

    kari.anne.kjerstad@akademiet.no - 01.12.2015 15:55

  20. Walk the Line (film about Johnny Cash) Oral and written communication in FYR

    Students practise basic skills by writing answers, discussing different topics from the film and listening to Johnny Cash`s songs.

    The aim of the lesson is to stimulate teamwork and communication.

    Tatjana Berg - 20.01.2015 21:50

Pages