Search page

Søket fant 9 resultater på 0.063 sekunder.

Søkeresultater

  1. Lagd og lært

    Elevene skal fortelle om noe de har lagd på verkstedet (f. eks. multiverktøy m/håndtak). De må beskrive både utstyr, materialer, arbeidsprosess samt nye ting de måtte lære seg underveis.

    Eva Beate Dahle - 06.03.2013 16:15

  2. Dreieøvelse 1

    Tar utgangspunkt i dreieøvelse fra maskinverksted!

    Lærer bør ha kjennskap til tip-faget, eventuelt samarbeide med programfaglærer:

    • tegning, dokumentasjon
    • matematikk
    • produksjon

    roabe - 27.03.2014 11:55

  3. Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Milling - Turning - Drilling (Outline)

    Truls Marius Sverd - 08.04.2014 11:30

  4. Automatisert vanningsanlegg basert på solcelle-energi

    Innhold

    Planleggingsdel:

    • Innkjøp (karsefrø, 20 frø per gruppe)
    • Klargjør spesifikkasjonene/ønska sluttprodukt
    • Materialliste
    • Fremdriftsplan
    • (grupper på 3-4 elever?)

    Gjennomføringsdel

    TIP:

    • lage kar der planten skal vokse
    • brakett (festeskinner)
    • montere systemet
    • vanntank

    Elektro:

    • programmering og kopling (PLS, pumpe, batteri/forsyning)

    Naturfag:

    Anders Melling - 17.11.2015 14:06

  5. Verktøykjennskap

    Oppgave for å bli kjent med verktøy som vi finner i verksted.

    harald.bang@skole.rogfk.no - 09.02.2016 08:58

  6. Læreplanar TIP

    Dette heftet samlar kompetansemåla til TIP Vg1, Industriteknologi Vg2, Arbeidsmaskiner Vg2 og Køyretøy Vg2. Det kan lette arbeidet med FYR, særleg i oppstartfasen. NB: alle kompetansemåla i alle fag, både programfag og fellesfag, kan vere relevante.

    pernille.sordal@t-fk.no - 14.04.2016 14:19

  7. Dreibenken

    I denne oppgaven skal du sette begrepene på riktig plass.

    yrian@online.no - 09.02.2016 09:03

  8. Askeskuffe - tverrfaglig prosjekt på TIP

    Bredt tverrfaglig prosjekt som involverer programfag og fellesfagene norsk, engelsk, naturfag og matematikk på VG1 TIP. Elevene skal lage en askeskuffe i stål. Andre produkter kan også vurderes. Alle grunnleggende ferdigheter kan legges inn i prosjektet. Læringsmål (kompetansemål) for alle involverte fag er beskrevet i vedlagte word dokument. Metoder involverer arbeid på verksted og i klasserom, noe undervisning og veiledning og mye egenarbeid. Sluttproduktet er en skriftlig rapport.

    dagst210562 - 21.02.2014 11:29

  9. Traktorlodd

    Oppgaven går ut på å beregne volum, vinkler, vekt og høyde, i dette eksempelet et traktorlodd. Ut fra grunnskisse skal det beregnes høyde på lodd som skal ligge i bunnen i kassen. Dette loddet skal veie 200 kg. Elevene står fritt i å velge mellom jern og bly(egenvekt finnes i verkstedhåndboka). 

    vvestoel@gmail.com - 06.02.2018 19:25