Search page

Søket fant 5 resultater på 0.054 sekunder.

Søkeresultater

  1. Avfallshåndtering - et eksempel på bærekraftig utvikling

    Dette undervisningsopplegget inneholder en powerpoint med bilder fra et bilopphuggeri fra Notodden. Gamle biler blir demontert og deler blir brukt om igjen. Metall, plast, gummi, glass og væsker blir gjenvunnet. Her er det grunnlag for å drøfte forbruksvalg og miljømessig tankegang. I starten av framsyninga er det en bildequiz fra Notodden. Denne kan brukere fra andre steder hoppe over eller bytte ut med egne bilder fra eget hjemsted. Bildene i dette opplegget er tatt av Anund Helgesen og kan brukes ikke kommersielt av hvem som helst, delt på samme vilkår. Kildehenvisning.

    Anund Helgesen - 28.11.2013 13:45

  2. Yrkesretting av norsk på TIP: loggskriving

    Dette undervisningsopplegget bygger på skrivetrekanten fra skrivesenteret, hvor formål for skrivingen vektlegges (se fil og lenke under). Logger brukes ulikt i ulike bransjer: som nødvendig informasjon i skiftarbeid innen helsesektoren, og som grunnlag for arbeidsprosess og faktura i industri og håndverk.

    Undervisningsopplegget bør gå over 4-12 uker, ca 20-30 min ukentlig; resultatet blir bedre når man bruker mer tid på det. Alt faglig innhold kan yrkesrettes og knyttes til praksis i verksted eller yrkesfaglig teori.

    Torleif Sleveland - 09.02.2015 11:25

  3. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  4. Tverrfaglig arbeid med motorblokk

    Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.

    Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.

    Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20

  5. Luftpumpe

    Eleven skal i denne oppgaven lage en enkel luftpumpe. Oppgaven skal være utført på en sikker måte i henhold til HMS. Eleven skal selv velge og vurdere materialer og tenke på kostnader.  Det ferdige produktet skal til slutt pumpe opp en ballong.

    Det skal skrives en rapport hvor eleven forklarer materialvalg, kostnader og viser til tegninger av produktet.

    Se vedlegg for tegning og bilder som kan brukes som idè og igangsetting og utførelse.

    mailir10@student.uia.no - 20.02.2018 09:40