Search page

Søket fant 12 resultater på 0.056 sekunder.

Søkeresultater

  1. Terningkast 6

    Tverrfaglig samarbeid mellom norsk, matematikk, engelsk, dokumentasjon og kvalitet og tekniske tjenester.

    Grunnleggende ferdigheter:

    Elevene skal kunne:

    - Skrive arbeidsbeskrivelse på norsk og engelsk.

    - Skrive arbeidsrapport.

    - Produsere komponenter etter en arbeidstegning.

    - Velge materialer og verktøy i henhold til arbeidsoppdraget.

    - Regne med formlikhet og målestokk ut fra arbeidstegninger.

    - Bruke riktige måleenheter og måleredsskaper.

    - Regne ut overflate, volum og tetthet.

    lilan060753 - 13.05.2013 17:55

  2. Dreiing av et kon - beregning av innstillingsvinkel

    TIP tillaging av et kon med tilhørende matematikk

    Utviklet ved Breivika vgs i Tromsø av Jan Einar Nilsen og Frank H Johannessen

    Dag Vassbotn - 22.03.2013 11:02

  3. Produksjonsplanlegging verktøykasse - matematikk og TIP

    Tverrfaglig oppgave i samarbeid med programfaglærer TIP. Oppgaven tar utgangspunkt i forarbeid til produksjon av verktøykasse, men ethvert forarbeid til produksjon som involverer matematiske beregninger kan være utgangspunkt for samarbeid på tvers av fagene.

    magmor - 07.01.2014 13:14

  4. Dreieøvelse 1

    Tar utgangspunkt i dreieøvelse fra maskinverksted!

    Lærer bør ha kjennskap til tip-faget, eventuelt samarbeide med programfaglærer:

    • tegning, dokumentasjon
    • matematikk
    • produksjon

    roabe - 27.03.2014 11:55

  5. Automatisert vanningsanlegg basert på solcelle-energi

    Innhold

    Planleggingsdel:

    • Innkjøp (karsefrø, 20 frø per gruppe)
    • Klargjør spesifikkasjonene/ønska sluttprodukt
    • Materialliste
    • Fremdriftsplan
    • (grupper på 3-4 elever?)

    Gjennomføringsdel

    TIP:

    • lage kar der planten skal vokse
    • brakett (festeskinner)
    • montere systemet
    • vanntank

    Elektro:

    • programmering og kopling (PLS, pumpe, batteri/forsyning)

    Naturfag:

    Anders Melling - 17.11.2015 14:06

  6. TIP logg, rapport og instruks med vurderingsskjema og skriverammer

    Dette undervisningsopplegget går over tolv uker, men kan gjøres på kortere tid dersom man ønsker det. Det er et tverrfaglig samarbeid mellom norsk, engelsk og om mulig programfagene produksjon og dokumentasjon og kvalitet.

    Torleif Sleveland - 21.10.2014 14:45

  7. Tilhengerlås / A Trailer Hitch Lock

    Læringsoppdrag "Tilhengerlås" i sammenføyning innneholder både norsk og engelsk-oppgaver. Vurdering skal gis i begge fag: programmfag og engelsk.

    Gunta Dale - 09.02.2016 00:24

  8. Matesystem i fôringsanlegg

    Oppgaven går ut på å beregne og planlegge ny drift /ombygging av et fôringsanlegg med tanke på fôring innen matproduksjon i landbruket.

    I forhold til regning som grunnleggende ferdighet i teknikk og industriell produksjon jobber vi med å foreta innstillinger på ulike maskiner.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 26.11.2012 08:52

  9. Lage presentasjon av eget arbeid

    Oppgaven går ut på å dokumentere en arbeidsoppgave som elevene skal gjøre i verkstedet fra start til ferdig produkt.

    bjornd09@student.uia.no - 30.03.2017 19:03

  10. Utveksling

     

    Ved å se på et reimdriftopplegg, evt et kjededriftoppsett,i verkstedet, får elevene en introduksjon til utveksling og etter hvert formelen for dette.

     

    Anders Fløtra - 23.10.2013 14:02

  11. Rørbøying

    Oppgaven inneholder utfordringer relatert til å finne bøyeradiuser, målenøyaktighet

    bjornd09@student.uia.no - 30.03.2017 18:52

  12. Tverrfaglig arbeid med motorblokk

    Tverrfaglig samarbeid med engelsk, norsk, matematikk og naturfag med utgangspunkt i tekniske tjenester Vg1, TIP.

    Læringsmål fra alle nevnte fag. Muntlige og skriftlige øvelser og vurdering.

    Lærer Michelle Weme - 19.02.2014 14:20