Search page

Søket fant 15 resultater på 0.06 sekunder.

Søkeresultater

  1. Theme Travel in the UK - Service and transport

    Elevene skal bruke relevant informasjon på internett til å lage og presentere en temareise til et land/sted i UK. Elevene skal lage en brosjyre på engelsk ved hjelp av programmet Publisher (Office-pakken). Brosjyren og opplysninger om markedsføringsidè og økonomiske beregninger skal inngå i presentasjonen. Opplegget øver både skriftlige, muntlige, kommunikative, digitale og matematiske ferdigheter.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 12:15

  2. Working at a Hostel - Interview - NDLA

    In this interview you meet Iain MacKinnon. He is the owner and general manager of Brodies hostel in Edinburgh, Scotland. Here he gives an account of what his job consists of and the challenges he meets as a manager. His staff comes from all over the world. Mostly they are young people staying for a while to get international experience, improve their language and earn money. Listen to the interview to get an impression of what it is like to work in a hostel. Different tasks about the topic are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 10:04

  3. Yellow Cab - Engelsk - NDLA

    In New York around 215 million people use a yellow cab every year. There are also a lot of pirate taxis, but the yellow ones are the only ones that you can legally hail on the street. Think of some films you have seen where the New York taxis have appeared. What is your impression of these vehicles and the drivers? Interview, role play and tasks included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 10:46

  4. Meet a Concierge - NDLA

    Would you like to work as a concierge? If you listen to this interview recorded at a hotel at Times Square, you will get an idea about what a concierge is and what he/she does. Different tasks about the topic are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 10:19

  5. A Gondolier in Venice - NDLA

    Roberto is a gondolier in Venice, Italy. Roberto's profession goes back to the 1300s. As a fourth generation gondolier he carries on a family tradition. What is it like to be a gondolier on the canals in Venice? What is it like to live and work in a place that attracts more than 15 million tourists every year. In this interview Roberto gives us some answers. Different tasks and activities are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 17:07

  6. Working as a Flight Attendant - NDLA

    Flight attendants are also known as cabin crew and are employed to look after passengers on an aircraft. From your own experience, what does a flight attendant’s job consist of? What kind of training do you think they require? An interview and different tasks and activities are included.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 02.04.2013 17:12

  7. Kommunikasjon i servitøryrket - NDLA

    Video om viktigheten av god kommunikasjon i servitøryrket og hva som kjennetegner denne kommunikasjonen.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 19.04.2013 09:26

  8. Forslag til oppgave Transport og Logistikk

    FYR – oppgaveforslag VG2 Transport og Logistikk

    Elevene lager en Powerpoint-presentasjon som gir en oversikt over prosedyrer ved transport av gods over landegrenser. De skal presentere resultatet for de andre elevene i klassen. Presentasjonen skal inneholde hvilken innflytelse EU har over det norske eksport- og importregelverket, selv om Norge ikke er medlem av EU. Oppgaven skal ha en oppsummering av regelverket ved grensepassering på engelsk.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 23.01.2015 11:35

  9. A Difficult Customer - Service and transport

    I dette opplegget øver elevene engelske fraser brukt i kundebehandling gjennom å lage en case som utvikles til et rollespill. Dette skal spilles i klassen. Oplegget ivaretar også utvikling av skriftlige ferdigheter ved at elevene skal lære å skrive en rapport basert på det som hendte i rollespillet.

    Det følger med et arbeidsark til elevene med nyttige ord, uttrykk og formuleringer som kan være til støtte i rollespillet.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 16.11.2012 11:34

  10. Praksisrapport

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er utarbeidelsen av en praksisrapport. Elevene får utdelt kriterier for hva rapporten skal inneholde, samt informasjon om logg og refleksjonsnotat som er sentrale deler av arbeidet med rapporten. Elevene skal også holde en muntlig framføring ved hjelp av PowerPoint som en del av dette arbeidet. Kriterier for vurdering av rapport og muntlig framføring deles ut i forkant av arbeidet (se ressurser for vedlegg).

    Målgruppe

    Tverrfaglig samarbeid i norsk og service- og samferdsel

    Cecilie Isaksen Eftedal - 03.12.2012 09:09

  11. Kundeservice i et kjøpesenter

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er en faglig ekskursjon til et kjøpesenter. Noen av målene knyttet til ekskursjonen er blant annet å observere servicenivået i forretningene, å oppleve hvordan en kunde tas i mot ved første møte og å se hvordan begrepene i programfagene benyttes i yrkenes praksis. Elevene skal samle informasjon til egen skriving gjennom observasjon og dette skal danne grunnlaget for en rapport.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 09.12.2012 11:29

  12. Service i arbeidslivet

    Utgangspunktet for undervisningsopplegget er temaet service i arbeidslivet. Elevene jobber med uformell skriving om temaet service og med relevante begreper i programfaget. De skal videre lytte til fagstoff knyttet til temaet, samt skrive en kreativ tekst med utgangspunkt i et romanutdrag, eventuelt et rollespill eller lage en digital historiefortelling.

    Målgruppe

    Norsk vg1 eller vg2 på service og samferdsel

    Grunnleggende ferdigheter

    Cecilie Isaksen Eftedal - 04.12.2012 10:52

  13. Forslag til årsplan_fag og IKT_Service og samferdsel VG1

    Denne filen inneholder et forslag til årsplan med fokus på IKT på service og samferdsel, vg1. Planen er laget av lærerne på service og samferdsel på THVS i Vestfold.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 17.12.2012 14:44

  14. Rapport om sikkerhet

    Presentasjon

    Utgangspunktet for dette undervisningsopplegget er en en studietur til Skagen med Color Line. Elevene har fått i oppdrag å undersøke sikkerhet og sikkerhetstiltak på Color Line, samt foreta en risikoanalyse på bakgrunn av tre uønskede hendelser på ferja. De har også fått utdelt en spørsmålsguide til hjelp i dette arbeidet (se under læringsaktiviteter). Informasjonen elevene samler skal danne grunnlaget for et sluttprodukt i form av en rapport om sikkerhet som skal vurderes i både norsk og service og samferdsel.

    Målgruppe

    Cecilie Isaksen Eftedal - 18.12.2012 09:58

  15. Gründeruka

    Hvilken produktidé kan være aktuell for butikk med skoleungdom som målgruppe, evt. skolens egen butikk? I dette tverrfaglige prosjektet skal elevene arbeide som gründere og konkurrere om den beste produktidéen. Alle klassens fag skal på en eller annen måte innlemmes i prosjektet. Underveis i prosjektet skal elevene føre skriftlig logg. Resultatet av prosjektarbeidet skal presenteres på dag 3 for en jury. Presentasjonen skal være på max 5 minutter og inneholde en 60 sekunders engelsk reklamesnutt (maxtid). Resten av presentasjonen kan være på norsk.

    Cecilie Isaksen Eftedal - 20.11.2012 09:03